جلسه هم‌اندیشی کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد
کد خبر: 3421813
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

جلسه هم‌اندیشی کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: جلسه هم‌اندیشی کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان گیلان، هشتم آبان‌ماه در اداره‌کل تبیلغات اسلامی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پورشعبانعلی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبیلغات اسلامی استان گیلان با اشاره به برپایی جلسه ‌هم‌اندیشی کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های گیلان گفت: این جلسه با حضور کارشناسان این اداره و امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان گیلان و همه کارشناسان دفاتر و ادارات 12 گانه سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها در سالن کنفرانس اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای این نشست هم‌‌اندیشی حجت‌الاسلام یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی به تبیین رویکردهای اداره‌کل تبلیغات اسلامی در استان پرداخت و خواستار گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در سطح استان شد‌.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: در ادامه این جلسه هر یک از کارشناسان ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های فعلی، در‌خصوص وضعیت قرآنی شهرستان‌های محل مأموریت خود، گزارشی ارائه کردند.

پورشعبانعلی با اشاره به اینکه دارالقرآن استان از یک واحد اداری به اداره ارتقا یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل شایسته است برنامه‌ریزی بهتری درخصوص برنامه‌های قرآنی استان ناظر به اقتضائات بومی و محلی براساس چشم انداز سازمان دارالقرآن الکریم تنظیم شود که این مسئله از دیگر مسائل مطرح در این جلسه هم‌اندیشی بود.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان گیلان گزارشی از نقاط ضعف و قوت و آسیب‌ها و فرصت‌های پیش رو براساس فعالیت‌های صورت گرفته و عملکرد بخش مردمی در قالب مؤسسات قرآنی، تشکل‌ها و خانه‌های قرآنی و جلسات ارائه کرد.

گفتنی است؛ طی این جلسه مقرر شد کمیته‌ای سه نفره متشکل از کارشناس قرآنی اداره‌کل تبلغیات اسلامی، مدیرعامل اتحادیه به ریاست رئیس اداره قرآنی نسبت به تنظیم افق 10 ساله برنامه‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و برنامه‌های بلند‌مدت و میان‌مدت و سالانه تشکیل شود.

captcha