محفل بزرگ قرآنی بنگلادش برگزار شد + عکس
کد خبر: 3427124
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

محفل بزرگ قرآنی بنگلادش برگزار شد + عکس

شعب خارجی: محفل بزرگ قرآنی بنگلادش با تکریم از حافظان، قاریان و داوران قرآن این کشور در مسجد بیت‌المکرم داکا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت بنیاد اسلامی بنگلادش، محفل بزرگ قرآنی با حضور سفیر کشور مصر، اصغر خسروآبادی، معاون رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، گوهر رضوی، مشاور ارشد نخست‌وزیر، مطیع الرحمان، وزیر اموردینی و محمد شمیم افضل، رئیس بنیاد اسلامی بنگلادش و تنی چند از علما و شخصیت‌های برجسته دینی و فرهنگی در مسجد بیت‌المکرم داکا برگزار شد.

برنامه با تلاوت قاری برجسته بنگلادش، شیخ احمد بن یوسف آغاز شد، سپس شمیم افضل‌خان، رئیس بنیاد اسلامی بنگلادش در سخنانی فعالیت‌های قرآنی گذشته و برنامه‌های پیش روی این بنیاد را تشریح کرد.

اصغر خسروآبادی، معاون رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش نیز در این مراسم در سخنان خود ضمن قدردانی از بنیاد اسلامی این کشور به‌دلیل همکاری‌های مؤثر در امور قرآنی با رایزنی ایران، گفت: همه ما مسلمانان پیرو پیامبر رحمت(ص) هستیم.

وی خطاب به حاضران در این مراسم اظهار کرد: حضرت محمد(ص) سحابی مبارکی است که باران رحمت آن قرآن کریم است و شما قاریان، حافظان و خادمان قرآن در صورتی که عامل دستورات خداوند نیز باشید، قطرات بلورین آن باران رحمت هستید که بر سر بشریت باریدن می‌گیرد و بدون هیچ تبعیضی همه را سیراب می‌کنید و پاکی، سرسبزی و طراوت را به همراه می‌آورید.

معاون رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش ادامه داد: شما قطران باران رحمت الهی می‌توانید در کنار هم قرار بگیرید و همچون اقیانوسی باشید که در مواقع لزوم خروشان و پرتلاطم باشد و همچون دانه‌های زنجیر به هم متصل، مدافع دین پیامبر رحمت‌ للعالمین(ص) باشید.

در این مراسم که بیش از پنج هزار نفر از حافظان، قاریان و فعالان قرآنی بنگلادشی حضور داشتند، از تمامی افرادی که در سال‌های اخیر حائز رتبه و مقام شده بودند، با اهدای جوایز تجلیل به عمل آمد.

همچنین در حاشیه این مراسم، خسروآبادی در دیدار با وزیر امور دینی و مدیران بنیاد اسلامی بنگلادش خواستار ارتقای فعالیت‌های قرآنی بین دو کشور ایران و بنگلادش شد و اظهار کرد: ایران می‌تواند تجارب ارزشمند خود را در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران که امروزه از معتبرترین مسابقات قرآنی جهان اسلام است را در اختیار کشور بنگلادش قرار دهد و در برگزاری مسابقات بین‌المللی در این کشور کمک کند.

این پیشنهاد با استقبال مدیران بنیاد اسلامی و وزیر امور دینی بنگلادش مواجه شد.

captcha