شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات خویشاوندی را ضعیف کرده است
کد خبر: 3428226
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
بدری:

شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات خویشاوندی را ضعیف کرده است

گروه فضای مجازی: رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات اجتماعی و خویشاوندی را ضعیف کرده است، گفت: هر کشوری از فضای مجازی بهره‌برداری خاصی می‌کند و باید ما خطرات شبکه‌های اجتماعی را برای مردم بیان کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان امروز، دهم آبان در همایش «پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی» که در سالن اجتماعات دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان برگزار شد، گفت: باید راه‌کارهای دفع خطرات ماهواره و فضای مجازی را پیدا کنیم.
وی با بیان این‌که ما باید پابه‌پای پیشرفت تکنولوژی حرکت کنیم، ادامه داد: بعد از انقلاب‌های اختراع خط، حکاکی و صنعت چاپ، فضای مجازی چهارمین انقلاب اطلاعات است.
بدری با بیان این‌که عضویت در شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز بیشتر می‎شود، گفت: باید برای جوانان برنامه بگذاریم کمااینکه شبکه‌های اجتماعی در کشور باعث افت تحصیلی شده است اما در کشورهای توسعه یافته هیچ‌گاه رشد علمی را متوقف نکرده است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات اجتماعی و خویشاوندی را ضعیف کرده است، عنوان کرد: هر کشوری از فضای از فضای مجازی بهره‌برداری خاصی می‌کند و باید ما خطرات شبکه‌های اجتماعی را برای مردم بیان کنیم.
وی با بیان این‌که یکی از وظایف پلیس فتا، رسیدگی به جرایم حوزه اینترنت و رصد آن‌ها است، گفت: کلاه‌برداری، تخریب شخصیت‌ها و شایعه‌پراکنی از انواع جرایم اینترنتی هستند.

افسران جنگ نرم فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی را در خود شبکه خنثی کنند

بدری با بیان این‌که افسران جنگ نرم باید فعالیت‌های شبکه های اجتماعی را در خود شبکه خنثی کنند گفت: شبکه‌های اجتماعی فرصت و دارای منفعت بیشتری هستند به‌شرطی که از آن‌ها استفاده صحیح کرد.
رئیس کل دادگستری لرستان در خاتمه با اشاره به پاره‌ای دیگر از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: باید برای مقابله با خطرات فضای مجازی برنامه‌ریزی شود.

captcha