ثبت‌ نام ۴ هزار نفر از همدان در سامانه سماح
کد خبر: 3429268
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

ثبت‌ نام ۴ هزار نفر از همدان در سامانه سماح

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه تاکنون چهار هزار نفر جهت زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین در سامانه سماح در همدان ثبت‌ نام کرده‌اند، عنوان کرد: گذرنامه زائران باید تا پایان سال ۹۴ اعتبار داشته باشد.

محسن ساغرچی، مدیر‌کل سازمان حج و زیارت استان همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی‌قرآن(ایکنا)، از آغاز ثبت نام زائران برای اعزام به کربلا در ایام اربعین از روز ۱۵ شهریور خبر داد و اظهار کرد: تاکنون چهار هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند در سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اعزام زائران عتبات عالیات که از ماه‌های قبل در ستاد اربعین انجام شده در سال جاری زائران باید برای اعزام در سایت مذکور ثبت‌ نام کنند.

ساغرچی با بیان اینکه گذرنامه زائران باید تا پایان سال ۹۴ اعتبار داشته باشد، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند بدون داشتن گذرنامه و ویزا وارد کشور عراق شود و این تصمیم تا آخرین روز اربعین پا برجا است، مبلغ أخذ ویزا نیز هنوز مشخص نشده چراکه در حال مذاکره با دولت عراق در این خصوص هستیم.

مدیر‌کل سازمان حج و زیارت استان همدان با اشاره به اینکه همه اعزام‌های ایام اربعین به کربلا در قالب این ثبت‌نام ساماندهی خواهد شد، عنوان کرد: پس از ثبت‌نام در این سامانه دسته‌بندی و گروه‌بندی‌های زائران انجام می‌شود و بعد از آن تمامی اطلاعات لازم در خصوص اعزام زائران در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در ایام اربعین تمامی زائرانی که قصد زیارت دارند باید گذرنامه همراه داشته باشند که البته گذرنامه آنها باید تا پایان سال ۹۴ اعتبار داشته باشد که برای تمامی آن‌ها نیز روادید صادر می‌شود و این امر به دلیل جلوگیری از بینظمی و ارائه خدمات اسکان، تغذیه، حمل و نقل و ... بهتر به زائران و با هماهنگی با دولت عراق انجام خواهد شد.

captcha