نذر فرهنگی برای تأمین خوراک فکری جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3433578
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

نذر فرهنگی برای تأمین خوراک فکری جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نذر فرهنگی و انجام کارهای تأثیرگذار دینی باید برای تأمین خوراک فکری در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: نذر فرهنگی و انجام کارهای تاثیرگذار دینی باید برای تأمین خوراک فکری از حلقه‌های مفقوده در جامعه اسلامی است که باید برای نهادینه شدن و ترویج آن اقدام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه قرآن عین هدایت و تنها کتاب آسمانی است که اگر در زندگی انسان‌ها ساری و جاری شود، سعادت را تضمین می‌کند، افزود: تنها تلاوت و روخوانی قرآن، تجوید و ترجمه نیاز انسان را تأمین نکرده بلکه باید معارف قرآنی در زندگی ما جریان پیدا کند تا رفتار و سلوک جامعه قرآنی شود.

نعمت‌اللهی بیان کرد: اهل بیت گنجینه بزرگ معارف قرآنی بشمار می‌روند و هر کس بر سر خوان رحمت آنها قرار گرفته و از قرآن بهره گیرد و آن را در زندگی بکار بندد، قطع به یقیین سعادتمند خواهد شد.

وی ادامه داد: وقف کار ارزشمندی است که باید در جامعه ترویج شود تا بتوانیم امور فرهنگی را با سرعت و گستردگی بیشتری انجام دهیم.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه در ایام محرم تنها به نذر غذا، شربت و خوراکی توجه می‌کنیم اما اصل و محور فرهنگ عاشورایی را در حاشیه قرار می دهیم، افزود: نذر برنج، روغن، انواع شربت، شیرینی و پول نقد در جای خود قابل توجه و در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی اهمیت دارد اما باید «نذر فرهنگی» در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم خوراک فکری برای مردم را تأمین کنیم این در حالی است که شاهد اسراف در نذر مادی هستیم و بخش فرهنگی نذورات فراموش شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: اگر نذورات فراوانی که توسط  دوستداران اهل بیت(ع) اهدا می‌شود، مدیریت شود، آنگاه شاهد خواهیم بود تنها نذورات تاسوعا و عاشورا قادر است مخارج یک سال همه فقرا را تأمین کند.

وی در پایان اظهار کرد: نذر فرهنگی آن است که در کنار عزاداری‌های محرم و صفر به فکر ترویج رفتارهای اصیل دینی و اسلامی، عمل به فرائضی از جمله نماز باشیم تا مناسبت‌ها تاثیرگذار شود و رفتارهای ما را متحول کند.

captcha