حفظ سلامت؛ واجب عقلی و شرعی/ ظرفیت خیّران سلامت برای رفع کمبودها به‌کار گرفته شود
کد خبر: 3433599
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
میرعمادی مطرح کرد:

حفظ سلامت؛ واجب عقلی و شرعی/ ظرفیت خیّران سلامت برای رفع کمبودها به‌کار گرفته شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‎ فقیه در لرستان با اشاره به این‌که حفظ سلامت یک واجب عقلی و شرعی است، اظهار کرد: کمبودها و نیازهایی در حوزه سلامت و درمان داریم که می‌توان توسط خیّران سلامت نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.

به  گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد دوشنبه، یازدهم آبان‌ماه در اولین همایش شوراهای خیّران و سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت استان لرستان که در تالار ابن‌سینای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که برترین نعمت خدا بر انسان نعمت سلامت است، گفت: امام صادق(ع) فرمود «پنج چیز است که هر کس یکی از آن‌ها را نداشته باشد زندگی، عقل و روحش پریشان و دلش مشغول است که این پنج چیز شامل سلامت و تندرستی، امنیت، وسعت رزق و روزی، همراه موافق و پنجم رفاه و آسایش است در صورت نبودن این‌ها آسیب‌های فردی  و اجتماعی رخ می‌دهد».
نماینده ولی ‎فقیه در لرستان با اشاره به این‌که به تعبیر مقام معظم رهبری خیّران سلامت، جوشش مبارکی هستند، ادامه داد: این جوشش مبارک، موجب خشنودی خداوند و خدمت به مردم است یعنی اهمیت کار خیران سلامت بر کسی پوشیده نیست و اگر ریالی برای سلامت خرج کنیم شادی مردم و خشنودی خدا را به‌دنبال دارد.
میرعمادی با اشاره به این‌که حفظ سلامت یک واجب عقلی و شرعی است، عنوان کرد: از وقتی که خیّران سلامت در استان شکل گرفت کارهای خوبی انجام دادند اما در مقایسه با استان‌های دیگر فعالیت‌ آن کم‌رنگ است.
وی با بیان این‌که کمبودها و نیازهایی در حوزه سلامت و درمان داریم که می‌توان با استفاده از ظرفیت خیران سلامت نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد، گفت: کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی، کمبود مراکز درمانی خیریه و وقفی و همچنین، کمبود در بخش‌های تخصصی مانند شیمی درمانی، اشعه درمانی، سرطان و دیالیز و کمبود تخت‌های بیمارستانی از جمله نقایص ما در حوزه درمان و سلامت است که خیّران می‌توانند در این زمینه وارد شوند.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان این‌که طرح خیّران سلامت سبب می‎شود مردم در رفاه و آسایش باشند، اضافه کرد: کمبود بیمارستان سوانح سوختگی نیز از مشکلات استان است و امید است خیّران به‌عنوان سفیران سلامت در این راستا اقدام کنند.

captcha