همایش «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3443353
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

همایش «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» در زاهدان برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین همایش «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» شب گذشته، ۱۲ آبان‌ماه با حضور علمای اهل تشیع و تسنن و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، دومین همایش «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» شب گذشته، 12 آبان‌ماه با حضور علمای اهل تشیع و تسنن و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در تالار علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد.
در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، حجت‌الاسلام احمد راهداری، امام‌جمعه موقت شهرستان زاهدان، امین‌رضا کمالیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان سخنرانی کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی در این مراسم بیان کرد: اعتقادات دینی مردم سیستان و بلوچستان یکی از دلایل زندگی مسالمت‌آمیز و متحدانه میان آنان است که اساس این اعتقاد، ایمان مردم به اهل بیت(ع) و سنت پیامبر(ص) است.
وی با بیان این‌که رجوع به قرآن و اهل بیت(ع) از عوامل اصلی جلوگیری از اختلاف بین مسلمانان است، افزود: رجوع به اسلام ناب از طریق اهل بیت(ع) و قرآن مهمترین عامل انسجام جوامع اسلامی است و درصورتیکه افراد از این دو اصل پیروی نکنند گرفتار افراط و تفریط می‌شوند.
امین‌رضا کمالیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مورد بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش معرفی زوایای مختلف قیام عاشورا و همچنین، تقویت وحدت و اتحاد میان امت اسلامی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که این همایش سال گذشته نیز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، افزود: وحدت اسلامی از مهمترین اهداف برنامه‎های فرهنگی دانشگاه است و این مجموعه عظیم آموزشی در جهت تحقق ارزش‌های دینی از جمله وحدت اسلامی، تلاش مجدانه‌ای در راستای برگزاری سلسله همایش‎های قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت دارد.

captcha