عاشورا، محور اتحاد و متعلق به همه امت اسلامی است
کد خبر: 3443377
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

عاشورا، محور اتحاد و متعلق به همه امت اسلامی است

گروه اجتماعی: دستیار ویژه رئیس جمهور ‌در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: عاشورا، محور اتحاد امت اسلامی و متعلق به همه است؛ نهضت امام حسین(ع) برای تفرقه و جدایی بین مسلمانان صورت نگرفت، بلکه این حرکت و نهضت، وحدت و انسجام جامعه اسلامی را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور ‌در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی شب گذشته، 12 آبان‌ماه در همایش «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) به تمام مسلمانان جهان تعلق دارد و قیام عاشورا متعلق به همه بشریت است، با این وجود آن‌گونه که باید شناسانده نشده است که برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در شناساندن نهضت عاشورا به مسلمانان کمک کند.
دستیار ویژه رئیس جمهور ‌در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: در این‌گونه همایش‌ها همچنین باید عدم شناختی که اقوام و مذاهب از باورهای یکدیگر دارند به خوبی شناخته شود.
وی افزود: شیعه و سنی مشترکات فراوانی دارند و هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند اما از آنجایی که شناخت خوبی نسبت به یکدیگر ندارند گاه دچار اشتباه شده و قضاوت‌های نادرستی درباره همدیگر می‌کنند.
یونسی اظهار کرد: عاشورا، محور اتحاد امت اسلامی است؛ نهضت امام حسین(ع) برای تفرقه و جدایی بین مسلمانان صورت نگرفت، بلکه با توجه به مبانی قرآنی و الگوی نبوی(ص)، این حرکت و نهضت، وحدت و انسجام جامعه اسلامی را در پی داشت.
وی با بیان این‌که در دین اسلام، شیعه یا سنی تندرو جایی ندارند، عنوان کرد: امروز نفوذ تکفیری‌ها و وهابیت برای جهان اسلام بسیار خطرناک است و بر همین اساس موضوع وحدت بین مسلمانان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی با اشاره به جنایات داعش در نقاط مختلف سرزمین‌های اسلامی، افزود: جهان اسلام همیشه به امام حسین(ع) و درس‌های آزادگی و ظلم‌ستیزی مکتب عاشورا احتیاج دارد؛ امام حسین(ع) سرمایه جهان اسلام است و امروز بیش از همیشه به آن نیاز داریم.

captcha