13 آبان نماد تنفر مردم ایران از حرکت سلطه جویانه آمریکا است
کد خبر: 3443426
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
رئیس پلیس گیلان:

13 آبان نماد تنفر مردم ایران از حرکت سلطه جویانه آمریکا است

گروه اجتماعی: سردار میرحیدری بزرگداشت واقعه یوم‌الله 13 آبان را در حقیقت تنفر مردم انقلابی ایران از حرکت سلطه جویانه حاکمان آمریکا و پاسداشت آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) دانست.

محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان گیلان در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با بیان اینکه روز 13 آبان بیانگر سه واقعیت مهم تاریخی است، اظهار کرد: تبعید حضرت امام خمینی‌(ره) در سال 1343، کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در سال 1357 توسط رژیم منحوس پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) از وقایعی تاریخی یوم‌الله 13 آبان است که در بین ایام‌الله درخشندگی خاصی دارد چراکه حکمت الهی، این روز را مقارن با پدید آمدن سه جریان مهم و مقدس و سرنوشت‌ساز در سه مقطع زمانی جدا از هم قرار داد و هر یک نقطه عطفی در تاریخ حرکت توفنده انقلاب اسلامی است.

وی حادثه تسخیر لانه جاسوسی را بدون شک غرور انگیزترین حرکت در راستای آزادی خواهی دانست و افزود: فرزندان انقلاب اسلامی برای تسخیر دشمن اقدام کردند و به فرموده امام(ره) انقلابی بزرگتر از انقلاب اول را به وجود آوردند.

میرحیدر 13 آبان را یادآور واقعه‌ای تاثیرگذار در روند پیروزی‌های انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در حقیقت انقلابی دیگر در بطن انقلاب اسلامی بوده که تبیین روند وقوع این حادثه نشان‌دهنده ماهیت ضد استکباری تفکرات امام خمینی‌(ره) و به تبع آن آحاد ملت ایران است.

رئیس پلیس گیلان ادامه داد: بزرگداشت واقعه یوم‌الله 13 آبان در حقیقت تنفر مردم انقلابی ایران از حرکت سلطه جویانه حاکمان آمریکا، پاسداشت آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و افتخار به استقلال و عزتی دانست که حاصل قطع رابطه با آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: سبزپوشان نیروی انتظامی علاوه بر انجام وظایف ذاتی جهت برقراری نظم و امنیت مطلوب برای راهپیمایان در کلیه مسیرهای راهپیمایی همانند سایر اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی حضور و مشارکت فعال دارند.

captcha