توسعه ارزش‌های اسلامی و تقویت وحدت از رسالت‌های دانشگاه است
کد خبر: 3443446
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

توسعه ارزش‌های اسلامی و تقویت وحدت از رسالت‌های دانشگاه است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه، تبیین و توسعه ارزش‌های اسلامی و تقویت وحدت در میان دانشجویان است که منجر به ارتقای مسئولیت‌پذیری و تسریع آهنگ توسعه کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، امین‌رضا کمالیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان شب گذشته، 12 آبان‌ماه در همایش «قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت» که در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه، تبیین و توسعه ارزش‌های اسلامی و تقویت وحدت در میان دانشجویان و به دنبال آن کل جامعه اسلامی است.
وی اظهار کرد: برگزاری همایش‌های مشترک شیعه و سنی می‌تواند در تقویت انسجام و تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری آن را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند، بسیار مؤثر واقع شود.
کمالیان با بیان اینکه توسعه پایدار بدون ایجاد انسجام و وحدت امکان پذیر نیست، افزود: دانشگاه در حوزه فرهنگ، حفظ و انتقال ارزش‎ها و نگرش‎های اسلام را وظیفه خود می‌داند و فعالیت‌های فرهنگی خود را به این سمت، جهت‌دهی می‌کند.
وی گفت: امیدواریم با عنایت به ارزش‎های فرهنگ بومی سیستانی و بلوچستانی، با احترام به مشترکات ارزشی و اعتقادی شیعه و سنی و با الهام از الگوی انسجام و وحدت امام حسین(ع) بتوانیم اینگونه اقدامات فرهنگی که موجبات ارتقاء مسئولیت پذیری دینی و مسئولیت پذیری سیاسی می‌شود، را فراهم کنیم و آهنگ رشد و توسعه استان و ایران اسلامی را سرعت دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد استان بیان کرد: تحلیل حرکت های آزادی‎خواهانه امام حسین(ع) بیانگر ایجاد وحدت و انسجام بر مبنای مبانی قرآن و الگوی نبوی است که با گذشت 1400سال همچنان مورد پذیرش و حمایت آحاد مسلمانان است.
کمالیان به استناد کتب اهل سنت که آمده است «همیشه باید حسینی زندگی کرد ونگذاشت دیگران سرنوشت مسلمین را رقم بزنند»، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود برای حفظ دین دست به فداکاری زد امت اسلامی را به امر به معروف ونهی از منکر ترغیب کرد و  نشان داد آنچه را که به عنوان شعار مطرح می‌کنیم، باید عملی شود.

captcha