بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد برای فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3444664
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
امیدیان تأکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد برای فعالیت‌های قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ‌لرستان از بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های قرآنی که از سوی اتحادیه در هیئات مذهبی انجام می‌گیرد، گفت: طی دهه دوم محرم‌الحرام حدود 11 محفل انس با قرآن در سطح شهرستان‌های استان با تلاوت قاریان استانی و شهرستانی انجام گرفت.

وی با تأکید بر اینکه از تمامی ظرفیت‌های موجود برای در سطح گنجانیدن قرآن دریغ نمی‌کنیم، تصریح کرد: همچنین رایزنی‌هایی نیز با کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان انجام گرفته است.

امیدیان با اشاره به اینکه بحث مسجدمحوری شدن فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار داریم، بیان کرد: اگر قرآن را از مساجد جدا کنیم، ظلم به هر دو است لذا بر آن شدیم تا از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد که ظرفیت تازه‌ای نیز است جهت اجرای برنامه‌های قرآنی استفاده کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان عنوان کرد: لذا در کنار آنها از توان مؤسسات و خانه‌های قرآن روستایی و شهری شهرستان‌ها برای اجرای فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد بهره‌ می‌بریم و در نظر داریم تا تعاملاتی میان این دو تشکل برای ارتقای بهتر فعالیت‌های قرآنی برقرار کنیم.

captcha