لزوم برخورد مطالبه‌گری در برابر حادثه منا
کد خبر: 3444856
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
میرعمادی تأکید کرد:

لزوم برخورد مطالبه‌گری در برابر حادثه منا

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: به اعتقاد من در برابر حادثه منا نباید برخود انفعالی انجام شود بلکه باید برخورد مطالبه‌گری انجام شود چراکه ما طلبکار هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان ظهر امروز، 17 آبان‌ماه در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت که در بیت نماینده ولی فقیه در استان انجام شد، با بیان این‌که امسال سازمان حج زیارت با تمام توان وارد میدان شده است و هیچ‌گونه کوتاهی نمی‌کند، گفت: حادثه منا یک حادثه عبرت‌آموز و سنگین بوده  و از جهات مختلف عبرت‌آموزی دارد.
وی با بیان این‌که اداره‌کنندگان حج نشان دادند که توان اداره این مناسک را ندارند، افزود: آن‌ها به‌دنبال قدرت طلبی و عرض اندام کردن هستند و این حادثه لااوبالی‌گری و بی‌قیدی مسئولان عربستان است.
میرعمادی بیان کرد: حادثه منا زمینه بیداری مسلمانان را مطرح کرده است، درست است که کشورهای اسلامی عکس‌العملی را نشان ندادند ولی این مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن گذشت.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: به اعتقاد من نباید برخود انفعالی انجام شود بلکه باید برخورد مطالبه‌گری انجام شود چراکه ما طلبکار هستیم و نه‌تنها در سازمان حج و زیارت بلکه در سیاست خارجی نیز باید مطالبه‌گری داشته باشیم.
وی با بیان این‌که به‌عنوان یک اصل باید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یابی که مقام معظم رهبری فرمودند پافشاری شود، گفت: ما سرزمین وحی را سرزمین معنویت می‌دانیم چرا که مکه و مدینه متعلق به اسلام  و پیامبر اسلام است و همه باید از آن بهره‌مند شوند.
میرعمادی عنوان کرد: بزرگ‌ترین خیانت آل‌سعود این بوده که معنویت را از سرزمین وحی برداشت که این خیانت از کشته شدن حجاج مهم‌تر است.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان ادامه داد: لرستان در این حادثه خسارت سنگینی دید و ما نیز به خانواده جانباختگان سرکشی کردیم و در مراسم تشییع جنازه این عزیزان شرکت کردیم .
وی بیان کرد: ما در گذشته سعی کردیم برخوردهای آل‌سعود با حجاج را مخفی کنیم، اگر آن‌ها را مستندسازی می‌کردیم و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردیم امروز دست ما خیلی پر بود.
میرعمادی بیان کرد: درحال حاضر مطالبه‌گری باید یک سیاست کلی هم برای سازمان حج و زیارت  هم وزارت خارجه باشد و این را باید بدانیم که  نرفتن به حج دردی را درمان نمی‌کند، این سرزمین حق همه ما است.

captcha