استقبال از مصحف آستان مقدس عباسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد
کد خبر: 3446034
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

استقبال از مصحف آستان مقدس عباسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد

گروه بین‌الملل: عرضه چاپ نخست مصحف آستان مقدس عباسی، در چهل و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآنی «ق»، نسخه قرآنی آستان مقدس حضرت عباس(ع) که توسط «حمید السعدی»، از خطاطان و خوشنویسان برجسته عراقی اعراب‌گذاری و علامت‌گذاری شده است، به همت مرکز چاپ، تفسیر و علوم قرآن وابسته به مؤسسه قرآنی آستان مقدس حضرت عباس(ع) و در چاپخانه «دارالکفیل» وابسته به این آستان منتشر شده است.
این نسخه قرآنی که در غرفه آستان مقدس حضرت عباس(ع) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد عرضه شده، با استقبال گسترده علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان مواجه شده است.
گفتنی است، مرکز چاپ، تفسیر و علوم قرآن کریم وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای نخستین بار اقدام به تدوین قرآن به خط نسخ در عراق کرد و در این نسخه با استفاده از نرم‌افزارهای جدید، قرآن کریم به خط نسخ و با اعراب‌گذاری و علامت‌گذاری «حمید السعدی»، از خطاطان و خوشنویسان عراقی تدوین شد.
این نسخه قرآنی آستان مقدس حضرت عباس(ع) به روایت حفص از عاصم که یکی از روایت‌های مشهور در عراق و سایر کشورها به‌شمار می‌رود، به چاپ رسیده است.
چهل‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد از روز 10 آبان‌ماه سال جاری افتتاح شده است.

captcha