ثبت 39 وقف از ابتدای سال جاری در فارس
کد خبر: 3446272
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
موسوی عنوان کرد:

ثبت 39 وقف از ابتدای سال جاری در فارس

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از ثبت 39 وقف جدید از ابتدای سال تا کنون توسط خیرین و نیک‌اندیشان استان فارسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 18 آبان در جمع خبرنگاران از ثبت 39 وقف جدید از ابتدای سال تا کنون توسط خیرین و نیک‌اندیشان استان فارسی خبر داد و گفت: ارزش ریالی 39 وقف جدید، بیش از 14 میلیارد و 927 میلیون ریال ارزیابی شده است.
وی در خصوص نیات وقف‌های جدید خاطرنشان کرد: توسعه و ساخت مسجد، ساخت دارالقرآن، توسعه امامزادگان، مساعدت به امر ازدواج جوانان، احداث مرکز انتقال خون، تعزیه داری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و ساخت آشپزخانه حسینیه و بقاع متبرکه از جمله نیات واقفین نیک اندیش بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: شهرستان‌های ارسنجان با 6 وقف، ممسنی با 5 وقف، نی ریز جهرم با 4 وقف، فیروزآباد 3 وقف، قیر و کارزین، فسا و کازرون هر کدام با 2 وقف و اقلید، فراشبند، خفر، خنج، مهر، ناحیه 4 و ناحیه 5 هر کدام یک وقف را به ثبت رسانده‌اند.
موسوی با بیان اینکه استان فارس از گذشته تاکنون واقفین نیک‌اندیش زیادی را پرورش داده است، گفت: ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه را بردارد و نسبت به تقسیم عادلانه ثروت در بین اقشار مختلف مردم کمک کند.
وی افزود: از اقشار مختلف مردم برای ثبت، نام خود در زمره واقفین نیک اندیش دعوت می‌کنم و از آنها می‌خواهم که نام خود را برای همیشه در تاریخ به ثبت برسانند و برای دنیا و آخرت خود توشه‌ای جمع کنند.

captcha