انتشار ۱۶۰ اثر ویژه کودک و نوجوان توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی
کد خبر: 3447193
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
از ابتدای تأسیس تاکنون صورت گرفته است؛

انتشار ۱۶۰ اثر ویژه کودک و نوجوان توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی

گروه اجتماعی: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تأسیس تاکنون ۱۶۰ اثر با محوریت کودک و نوجوان را چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، گروه «ادبیات کودک و نوجوان» بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال 1363 با هدف پاسخگویی به نیازهای فکری و فرهنگی گروه‌های مختلف سنی کودک و نوجوان به ویژه نیاز آنان در چارچوب معارف رضوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تشکیل شد.

این گروه در دو قالب داستان و شعر سعی می‌کند به طور غیرمستقیم مفاهیم اخلاقی را با بیانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان بیان کند که از میان 160 اثر به چاپ رسیده، 11 اثر به عنوان آثار برگزیده در این گروه معرفی شده‌اند.

برخی از این کتاب‌ها در جشنواره‌های کتاب آموزشی رشد و کتاب کودک شایسته تشویق و تقدیر شده‌اند که «مجموعه کتاب‌های آهو»، «نازک نارنجی»، «کاش بادبادک بودم»، «افسانه انسان»، «پروانه حرم»، «جبهه در یک آلبوم»،« انسان‌هایی که می‌توانستند پرواز کنند»، «خسته نباشی» و ... از جمله آثار برگزیده در بخش کودک و نوجوان به شمار می‌رود.

همچنین «بهترین سیب دنیا»، «هدیه‌ای برای دوست »، «حال زمین خوب نیست»، «خلبان شهید»، «رفتار پیامبر(ص) با کودکان»، «زائر کوچولو»، «سی گل و کبوتر دعا»، «ضامن آهو»، «مجموعه گلستان رضوی»، «مریم شفا گرفت»، «هرشب یک حکایت»، «هشتمین حکایت»، «همه در حرم خوشحالی‌اند» و... از جمله عناوین کتاب‌هایی است که به همت گروه کودک و نوجوان بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ، منتشر و در اختیار علاقه‌مندان کودک ونوجوان قرار گرفته است.

captcha