مسابقات قرآن استان تهران به کار خود پایان داد
کد خبر: 3447534
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲

مسابقات قرآن استان تهران به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران عصر امروز، ۲۱ آبان‌ماه طی برگزاری مراسم اختتامیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران، عصر امروز، 21 آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، سردار ساجدی‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سرتیپ نامی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی و... در مجتمع فرهنگی 13 آبان تهران برگزار شد.


این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط سعید پرویزی، رتبه اول رشته قرائت این دوره از مسابقات آغاز شد و در ادامه محمد برخورداری به ابتهال‌خوانی پرداخت و گروه تواشیح نجم‌الثاقب نیز اجرای برنامه داشت.
سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین‌الملل و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که حجت‌الاسلام قمی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: شهر تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام نه تنها پایتخت سیاسی بلکه پایتخت قرآنی کشور است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور افزود: اگر چه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما تا رسیدن به این خواسته رهبر انقلاب مسیر طولانی در پیش داریم.

همچنین، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران دیگر سخنران این مراسم بود که به ارائه گزارش عملکرد سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم پرداخت و گفت: بیش از 170 هزار نفر از بانوان و آقایان تهرانی در رشته‌های معارف، حفظ کل، حفظ 20 و 10 جزء، قرائت، ترتیل و اذان شرکت کردند.
وی افزود: در پنج روز برگزاری این دوره از مسابقات 113 نفر از بانوان و 114 نفر از آقایان که به مرحله استانی راه یافته بودند با هم به رقابت پرداختند. در رشته حفظ کل و قرائت پنج نفر، رشته اذان و ترتیل سه نفر، رشته معارف 10 نفر و در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم نیز چهار نفر به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه یافتند.


در بخش پایانی مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران از برگزیدگان این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان و معارف در دو بخش آقایان و بانوان تجلیل شد.

گزارش تصویری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن استان تهران

captcha