ایران، میزبان پنجمین المپیاد جهانی دانش‌آموزان جهان اسلام می‌شود/ آبان‌ماه ۹۵؛ زمان برگزاری
کد خبر: 3453208
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
بعد از وقفه ۲۰ ساله؛

ایران، میزبان پنجمین المپیاد جهانی دانش‌آموزان جهان اسلام می‌شود/ آبان‌ماه ۹۵؛ زمان برگزاری

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پنجمین المپیاد جهانی دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در آبان‌ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در روز 6 اردیبهشت‌ماه و همچنین، 13 مردادماه سال جاری بود که محمد جواد پیشوایی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به ایکنا خبر فراهم کردن مقدمات پنجمین المپیاد جهانی دانش‌آموزان کشورهای اسلامی را داد.
وی در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود: برگزاری المپیاد قرآنی جهانی دانش‌آموزان به تصویب هیئت دولت رسیده است که اجرای آن باید خیلی وقت پیش انجام می‌شده است یعنی برندگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشورمان با دانش‌آموزان کشورهای جهان اسلام در این المپیاد رقابت کنند.

آخرین دوره برگزاری این مسابقات سال 74 بود
پیشوایی عنوان کرده بود: مقدمات برگزاری این المپیاد قرآنی فراهم شده است و کمی بحث اعتبارات و مالی مطرح است که اگر این موضوع حل شود، به یاری خدا با همکاری سازمان اوقاف این المپیاد جهانی را برگزار خواهیم کرد ضمن اینکه المپیاد جهانی قرآنی دانش‌آموزان 4 دوره و طی سال‌های 68  تا 74 به‌صورت محدود بین کشورهای اسلامی در کنار سایر مسابقات بین‌المللی در ایران برگزار شد، اما بنا به دلایلی تعطیل شد و اکنون تلاش می‌کنیم پنجمین دوره آن را برگزار کنیم.
بنا بر این گزارش، بعد از گذشت چندماه از اعلام این خبر، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن،‌ عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری گردهمایی رؤسا و کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه که طی روزهای 23 و 24 آبان‌ماه در شیراز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خبر پوشش قطعی شدن زمان برگزاری این المپیاد را اعلام کرد.

تشکیل ستاد این مسابقات از هم‌اکنون
وی در این رابطه عنوان کرد: از هم‌اکنون ستاد این المپیاد در حال تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا بتوانیم به یاری خدا  پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان کشورهای اسلامی را در آبان ماه سال آینده را برگزار کنیم.
مسیب‌زاده با بیان اینکه در این رابطه مجوزهای این برنامه گرفته شده است و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: به دلیل اهمیت و بزرگی کار نظیر دعوت از قاریان، حافظان و برجستگان رشته‌های مختلف قرآن از کشورهای مختلف باید هم‌اکنون فعالیت‌های خود را آغاز کنیم تا به یاری خدا در سال آینده شاهد به ثمر نشستن این فعالیت‌ها باشیم.

هنوز شهر میزبان برگزاری مسابقات در کشورمان مشخص نیست
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان در پاسخ به اینکه مکان برگزاری این مسابقات در کدام نقطه از میهن اسلامیمان است؟ گفت: هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که این مسابقات در کجا برگزار شود و ممکن است که این مسابقات به جای تهران در مراکز استان‌ها برگزار شود.
وی ادامه داد:  کشور ما ظرفیتی دارد که در جای جای نقاط میهن اسلامی خود می‌توانیم این مسابقات را برگزار کنیم البته این مسئله بلاتشبیه است اما به‌عنوان مثال در مسابقات ورزشی میزان استقبال در تهران کمتر از سایر استان‌هاست، به همین دلیل باید بررسی کنیم تا بتوانیم میزبان این مسابقات را مشخص کنیم.

captcha