مسابقات حفظ کل و ۲۰ جزء قرآن اوقاف برگزار شد
کد خبر: 3453414
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
در مرحله استانی؛

مسابقات حفظ کل و ۲۰ جزء قرآن اوقاف برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی: مسابقات حفظ کل و ۲۰ جزء قرآن اوقاف عصر امروز در ادامه رشته‌های حفظ ۵ و ده جزء قرآن در مجتمع شاه سید علی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) مسابقات اوقاف استان قم از صبح امروز در مرحله استانی آغاز به کار کرد و ابتدا شرکت کنندگان حفظ 5 و ده جزء رقابت کردند و عصر امروز نیز رقابت های 20 جزء و حفظ کل برگزار شد.

به این ترتیب تکلیف حافظان راه یافته به مرحله کشوری مشخص شد و نماینده رشته حفظ ایران در مسابقات حفظ اردن در سال جاری از بخت بیشتری نسبت به دیگران برای کسب رتبه اول برخوردار است.

امروز عصر استقبال بسیاری زیادی از سوی دانش آموزان در محل سالن را شاهد بودیم و با تشویق های خود شور و نشاط خاصی در محل مسابقات ایجاد کرده بودند.

فردا نیز رقابت های ترتیل و تحقیق برگزار خواهد شد تا پرونده مسابقات بخش برادران در رشته های مختلف بسته شود.

یادآور می‌شود این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، ده و 5 جزء همچنین قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و اذان نیز در مسابقاتی جداگانه انجام خواهد شد و در مجموع 35 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند که برای اولین‌بار یک نفر از بانوان و یک‌نفر از آقایان در این رشته به مسابقات کشوری خواهند رفت.

همچنین داوری این مسابقات برعهده آقایان دهدشتی، شهیدی‌پور، حشمتی، اقایی، سعیدیان بخش مردان است و مهکام نیز مسئولیت هیئت داوری را برعهده دارد.

شایان ذکر است این مسابقات در سال جاری و در استان قم، یادبود پیشکسوت قرآنی، مرحوم استان رنجبر برگزار می‌شود.

captcha