حافظان قرآن علاوه بر حسن حفظ به مقولات دیگر نیز مجهز شوند
کد خبر: 3453483
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
معتمدی:

حافظان قرآن علاوه بر حسن حفظ به مقولات دیگر نیز مجهز شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ با بیان اینکه در برخی موارد شاهدیم که حافظی حسن حفظ بسیار خوبی دارد اما در سایر موارد دچار نقص است، گفت: حافظان علاوه بر حسن حفظ باید به مقولات دیگر نیز مجهز شوند.

حسین معتمدی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته حفظ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، در ارزیابی از مسابقات حفظ استان قم گفت: هرقدر سطح حفظ بالاتر می‌رود قوت حفظ نیز بیشتر است به گونه‌ای که حافظان کل از 20، 20 از ده جزء و ده جزئی‌ها از 5 جزئی‌ها قوی‌تر بودند.
وی اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد و افراد را از همان پایه قوی تربیت کنیم یعنی علاوه بر حسن حفظ آنان را به مقولات دیگر نیز مجهز کنیم.
معتمدی ادامه داد: در برخی موارد شاهدیم که حافظی حسن حفظ بسیار خوبی دارد اما در سایر موارد دچار نقص است و برعکس ممکن است در مقولات صوت ولحنی و ... قوی باشد اما در حسن حفظ ضعیف است که باید برای اصلاح این مسئله برنامه داشته باشیم.
وی افزود: کمتر حافظی است که ترتیل خوب و مرور منظم داشته باشد و این مسئله را باید به نوعی در آموزش‌ها برطرف کنیم زیرا حافظی موفق است که هر دو را با هم دارد البته در حفظ کل چنین افرادی را داریم.
معتمدی گفت: یکی از کارهای بسیار خوب این دوره از مسابقات حضور دانش‌آموزان در فضای رقابت‌های قرآنی بود که نوعی فرهنگ‌سازی برای ترویج قرآن کریم است و کار قشنگی بود.
وی افزود: استان قم فضای خوبی برای این مسابقات فراهم کرده است که در استان‌های دیگر شاهد آن نیستیم همین دکور مسابقات در حد کشوری است و داوران بین‌المللی برای قضاوت این دیدارها حضور دارند و می‌توان رتبه اول را دراجرا در میان اوقاف‌های کشور به قم اختصاص داد.
یادآور می‌شود این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، ده و 5 جزء همچنین قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و اذان نیز در مسابقاتی جداگانه انجام خواهد شد و در مجموع 35 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند که برای اولین‌بار یک نفر از بانوان و یک‌نفر از آقایان در این رشته به مسابقات کشوری خواهند رفت.
همچنین داوری این مسابقات برعهده آقایان دهدشتی، شهیدی‌پور، حشمتی، اقایی، سعیدیان بخش مردان است و مهکام نیز مسئولیت هیئت داوری را برعهده دارد.
شایان ذکر است این مسابقات در سال جاری و در استان قم، یادبود پیشکسوت قرآنی، مرحوم استان رنجبر برگزار می‌شود

captcha