نحوه اجرای مسابقات قرآن اوقاف قم جای قدردانی دارد
کد خبر: 3453547
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
حسن‌نژاد:

نحوه اجرای مسابقات قرآن اوقاف قم جای قدردانی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن تأکید کرد: نحوه اجرای مسابقات قرآن اوقاف استان به خصوص استفاده از داوران بین‌المللی جای قدردانی دارد.

مهدی حسن‌نژاد، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: سطح مسابقات حفظ قرآن در این دوره بسیار بالا بود و چند نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های قبل رتبه کشوری داشتند.

وی ادامه داد: حافظ قرآن به دلیل انس با قرآن، باید در رفتار و اخلاق و منش طوری باشد که آیات قرآن را تجلی کند و تلاش کند خودش و دیگران را پرورش بدهد و تربیت کند.

این حافظ کل قرآن بیان کرد: ما نباید تنها در حفظ محدود شویم بلکه باید وارد مفاهیم بشویم و به تدبر و عمل رو بیاوریم.

وی افزود: من کل قرآن را در مدت سه سال حفظ کردم، و توصیه می کنم که حافظان در این مسئله استمرار داشته باشند و از این مسیر خسته نشوند زیرا حفظ یکساله خوب نیست و ممکن است از 100 نفر ده نفر بتوانند موفق شوند.

حافظ کل قرآن اظهار کرد: سازمان اوقاف طرح بسیار خوبی را در زمینه حفظ شروع کرده که اگر استمرار داشته باشد می‌تواند موفقیت‌های خوبی به همراه داشته باشد. در این مرحله از مسابقات استادان خبره‌ای دعوت شده اند که جای قدردانی دارد و ما از مسئولان مربوطه می خواهیم که حمایت لازم را از فعالیت‌های قرآنی داشته باشند.

وی با تبیان دانستن قرآن بیان کرد: باید زندگی یک حافظ و قاری منطبق بر قرآن باشد تا بتواند آئینه‌ای برای نمایش آموزه‌های قرآنی باشد.

داوری این مسابقات برعهده آقایان دهدشتی، شهیدی‌پور، حشمتی، اقایی، سعیدیان بخش مردان است و مهکام نیز مسئولیت هیئت داوری را برعهده دارد.
این مسابقات در سال جاری و در استان قم، یادبود پیشکسوت قرآنی، مرحوم استان رنجبر برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، ده و 5 جزء همچنین قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و اذان نیز در مسابقاتی جداگانه انجام خواهد شد. در مجموع 35 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند که برای اولین‌بار یک نفر از بانوان و یک‌نفر از اقایان در این رشته به کشوری خواهند رفت.

captcha