حافظان قرآن برای ترویج فرهنگ قرآن از خود و خانواده شرو ع کنند
کد خبر: 3453647
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
حافظ کل قرآن:

حافظان قرآن برای ترویج فرهنگ قرآن از خود و خانواده شرو ع کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظان قرآن برای ترویج فرهنگ قرآن از خود و خانواده شرو ع کنند و بعد آن را در منطقه و شهر خود بسط دهند.

سیدحامد مهدیزاده، حافظ کل قرآن کریم شرکت کننده در مسابقات استانی اوقاف قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم گفت: سطح مسابقات امسال اوقاف نسبت به سال‌های قبل هم بالاتر بود زیرا برخی رتبه های کشوری در آن حضورداشتند.

وی ادامه داد: می توان نوعی قینال کشوری را به مسابقات حفظ قرآن در قم لقب داد زیرا بهترین های کشور در این رقابت ها حضور دارند.

مهدیزاده اظهار کرد: استان قم در دو سه سال اخیر به نحو بسیار شایسته‌ای مسابقات را برگزار کرده است و به ویژه باید از زحمات آقای صالح نژاد، مسئول کمیته فنی قدردانی داشته باشیم.

وی گفت: سالن مسابقات، داوران بین المللی و سیستم صوتی همچنین مجری و مجموعه برنامه ها نشان دهنده برنامه ریزی خوب برای اجرای مسابقات است.

وی عنوان کرد: رسالت حافظان قرآن این است که فرهنگ قرآنی را در جامعه بسط و نشر بدهند و بهترین راه برای این کار آن است که از خود و خانواده خود شروع کنند.

مهدیزاده که مادر و خواهرش نیز حافظ بخش هایی از قرآن هستند ادامه داد: ما برای بسیاری از حرف هایی که با هم می زنیم استنادات قرآنی بیان می کنیم.

این حافظ کل قرآن افزود: حفظ قرآن تاثیر زیادی بر روی زندگی دارد و می تواند در صورت عمل به آیات قرآن موجب برکات فراوان شود.

وی با بیان اینکه به آیات امیدبخش قرآن توجه زیادی دارد بیان کرد: من با آیه شریفه ای که می فرماید ای مومنان هرقدر هم گناه داشتید از رحمت خدا مایوس نشوید انس زیادی دارم و آن را امیدبخش می دانم.

یادآور می شود داوری این مسابقات برعهده آقایان دهدشتی، شهیدی‌پور، حشمتی، اقایی، سعیدیان بخش مردان است و مهکام نیز مسئولیت هیئت داوری را برعهده دارد.
این مسابقات در سال جاری و در استان قم، یادبود پیشکسوت قرآنی، مرحوم استان رنجبر برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، ده و 5 جزء همچنین قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و اذان نیز در مسابقاتی جداگانه انجام خواهد شد. در مجموع 35 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند که برای اولین‌بار یک نفر از بانوان و یک‌نفر از اقایان در این رشته به کشوری خواهند رفت.

captcha