اخلاق و رفتار حافظان قرآن باید از دیگران متفاوت باشد/ اتقان در داوری
کد خبر: 3453681
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
حافظ کل قرآن:

اخلاق و رفتار حافظان قرآن باید از دیگران متفاوت باشد/ اتقان در داوری

گروه هنر: حافظ 20 جزء قرآن شرکت‌کننده در سی و هشتمین دوره مسابقات اوقاف استان قم در مرحله استانی،تاکید کرد: اخلاق و رفتار حافظان قرآن که تابلوی قرآنی بودن دارند باید از دیگران متفاوت باشد.

محسن عبدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مسابقات گفت: حضور اساتید مطرح کشوری در داوری جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای متسابقان باقی نمی گذارد.

وی افزود: اقدامات جانبی در ارایه اجرا در قالب سی دی همچنین ارایه کارنامه بلافاصله بعد از اجرا، در پیشرفت شرکت کننده بسیار حائز اهمیت است و به اتقان کار کمک فراوانی کرده است.

عبدی بیان کرد: این مسابقات در بخش حفظ در حد کشوری است و حضور افراد نخبه جایگاه بالایی به مسابقات حفظ قرآن در قم می دهد.

وی ادامه داد: دعوت از حافظ بین المللی قرآن، آقای معتمدی برای گوشزد کردن نقاط ضعف خافظان کاری لازم و خوب بود.

وی تصریح کرد: من در طرح یکساله حفظ قرآن، 26 جزء را حفظ کردم و مابقی را در منزل ادامه دادم و خودم را لایق ورود به این عرصه نمی دانستم ولی لطف خدا سبب شد تا در این مسیر قدم بردارم.

این حافظ کل گفت: قم حافظ قرآن زیاد دارد بنابراین می طلبد که قرعه‌های سخت تری برای حافظان اعمال شود و در داوری نیز سختگیری بیشتری باشد که یان روند با حضور داروان بین المللی وجود داشته است و اتقان و محکمی در داوری قابل مشاهده است.

وی طرح یکساله را برای حفظ دشوار دانست و توصیه کرد برای تثبیت بیشتر در مدت طولانی تری قرآن حفظ شود.

عبدی لزوم پایبندی به اخلاق قرآنی را از لوازم و بایسته های ورود به این عرصه دانست و تاکید کرد: باید میان رفتار واخلاق فردی که تابلوی قرآنی بودن دارد با دیگران متفاوت باشد.

داوری این مسابقات برعهده آقایان دهدشتی، شهیدی‌پور، حشمتی، اقایی، سعیدیان بخش مردان است و مهکام نیز مسئولیت هیئت داوری را برعهده دارد.
این مسابقات در سال جاری و در استان قم، یادبود پیشکسوت قرآنی، مرحوم استان رنجبر برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، ده و 5 جزء همچنین قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود و اذان نیز در مسابقاتی جداگانه انجام خواهد شد. در مجموع 35 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند که برای اولین‌بار یک نفر از بانوان و یک‌نفر از اقایان در این رشته به کشوری خواهند رفت.

captcha