ایستگاه اهدای کتاب در خراسان جنوبی برپا شد
کد خبر: 3454264
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

ایستگاه اهدای کتاب در خراسان جنوبی برپا شد

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از برپایی ایستگاه اهدای کتاب در تمامی مساجد، مدارس، بقاع متبرکه و کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها خبر داد.


به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)از خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی امروز، 27 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران  گفت: ایستگاه جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم به مدت یک روز در میدان ابوذر استان میزبان مردم است.



وی با بیان این پایگاه در استان آماده دریافت کتاب‌های اهدایی مردم است، گفت: اهدای کتاب، اهدای تفکر ناب به بشریت است.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان این که این کتاب‌ها پس از جمع‌آوری در کتابخانه‌ها، کانون‌های مساجد و مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند، یادآور شد: با توجه به فرهنگی بودن استان میزان مشارکت مردم در اهدای کتاب نیز چشمگیر است.



رضایی ادامه داد: هفته کتاب بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.



وی از کتاب به عنوان عنصری رشدآفرین و روشنگر در جامعه یاد کرد و افزود: خداوند متعال، معجزه ابدی آخرین و محبوبترین فرستادهاش را کتاب قرآن کریم، به عنوان سرآمد همه کتب قرار داده که این موضوع، روشنی جایگاه و اهمیت کتاب را در دین اسلام مشخص می‌کند.



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با تأکید بر نقش برجسته و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی انسان، گفت: اگر مردم جامعه اهل مطالعه و کتاب‌خوانی باشند، بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی وجود نخواهد داشت.



رضایی با اشاره به اینکه ریشه اصلی مشکلات اجتماعی عدم آگاهی است و مطالعه می‌تواند انسان را به جایگاه والا و شایسته‌ای برساند که خداوند در قرآن کریم بارها انسان‌ها را به تفکر و اندیشیدن دعوت کرده است، یادآور شد: مردم در مرکز استان با دادن پیام به شماره پیامکی 300072106 پیک سیار جمع‌آوری کتب اهدایی اداره کتابخانه‌های عمومی استان ارتباط برقرار کرده و این پیک کتب اهدایی آنها را جمع‌آوری می‌کند.

captcha