مرحله استانی دهمین جشنواره «مدهامتان» برگزار می‌شود
کد خبر: 3454284
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
در تهران؛

مرحله استانی دهمین جشنواره «مدهامتان» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در مرحله استانی خود در سطح شرکت‌کنندگان استان تهران جمعه، ۲۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مجید وفامهر، دبیر اجرایی دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» جمعه، 29 آبان‌ماه از ساعت 8 صبح در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کل استان تهران هزار و 470 نفر در مرحله شهرستانی حضور پیدا کردند، ادامه داد: در این مرحله 427 متسابق در رشته‌های حفظ 10، 20 و کل، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن، اذان، تفسیر اجزاء 13 تا 16 ویژه ائمه جماعات براساس تفسیر همراه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه براساس کتابی که در پایگاه اینترنتی javananemasajed.ir قرار گرفته شده است، باهم به رقابت می‌پردازند.

وفامهر با بیان اینکه رقابت در برخی از رشته‌ها قبل از ظهر و مابقی بعدازظهر برگزار می‌شود، عنوان کرد: رشته‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به صورت اینترنتی و غیرحضوری از طریق تارنمای جشنواره فرهنگی ـ هنری جوانان مساجد و براساس جزوه امر به معروف و نهی از منکر که بر روی این پایگاه اینترنتی قرار داده شده است، برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» استان تهران با تأکید بر اینکه سایر رشته‌ها به صورت شفاهی و حضوری اجرا خواهد شد، تصریح کرد: نفرات اول کشوری رشته حفظ و قرائت قرآن در بخش بانوان و آقایان به مرحله کشوری مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه راه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله کشوری دهمین جشنواره مدهامتان در بخش بانوان رشته حفظ قرآن شامل دو زیر گروه حفظ کل و 20 جزء برگزار می‌شود و تنها رشته حفظ 10 جزء در مرحله استانی برپا خواهد شد.

captcha