برگزاری ۱۰۰ نشست علمی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس
کد خبر: 3454399
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
از ابتدای تاسیس تاکنون صورت گرفته است؛

برگزاری ۱۰۰ نشست علمی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس

گروه اندیشه: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تاسیس تاکنون، بیش از ۱۰۰ نشست علمی و همایش برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تاکنون علاوه بر تولید آثاری در قالب گروه‌های پژوهشی، شش کنگره و سمینار و 100 نشست علمی و همایش برگزار کرده است.

بر اساس این گزارش، برگزاری نشست علمی با موضوع «امام رضا(ع) سبک زندگی، همدلی و همزبانی» و هم اندیشی پدیدآورندگان کتاب از جمله فعالیت های محوری این مرکز علمی پژوهشی بوده است که در ایام دهه کرامت رضوی برگزار شد.

همچنین در این نشست علمی یک روزه صاحبان مقالات، علما و فضلای برجسته شیعی و سنی از استان‌های خراسان، مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی و سخنرانان مطرح حرم مطهر رضوی حضور یافتند که برگزاری کمیسیون‌های وحدت با موضوع «امام رضا(ع) محور وحدت» و سبک زندگی اسلامی با محوریت «سبک زندگی بر اساس تعالیم امام رضا(ع)» از برنامه‌های این نشست بود.

بر همین اساس «جدیدترین پژوهش های قرآنی در غرب»، «یازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی»، «در سایه سار امام علی(ع) با حضور جمعی از علمای یمن» و «امام علی(ع) الغدیر، وحدت اسلامی» از جمله عناوین همایش‌هایی است که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

همچنین برگزاری «کارگاه‌های آموزشی، تخصصی نقد فلسفه کانت و جریان شناسی روشنفکری دینی در عصر حاضر»، «کنگره کتاب و کتابخانه در تمدن اسلامی»، «دومین مجمع بررسی‌های اقتصاد اسلامی»، «نخستین مجمع بررسی اقتصاد اسلامی»، «سمینار مهاجرت روستایی» و «سمینار بین‌المللی جغرافیای کشورهای اسلامی» از دیگر فعالیت‌هایی است این مرکز علمی پژوهشی طی 31 سال فعالیت خود انجام داده است.

captcha