صبر بالاترین هدیه قرآن به حافظان آن است
کد خبر: 3454672
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
نوری:

صبر بالاترین هدیه قرآن به حافظان آن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ قرآن شرکت‌کننده در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم با بیان اینکه صبر بالاترین هدیه قرآن به حافظان آن است گفت: قرآن نسخه بیماری‌های روحی و جسمی است.

سارا نوری، حافظ هجده جزء قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم بیان کرد: صبر بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که قرآن به علاقه‌مندان خود می‌دهد.
وی در ارتباط با چگونگی آشنایی خود با قرآن اظهار داشت: من ساکن روستای عدالت از شهرستان دزفول هستم و برای شرکت در کلاس‌های تجوید قرآنی از روستا به شهر رفت‌وآمد می‌کردم و دوازده جزء را در دزفول حفظ کردم.
این حافظ قرآن در ادامه گفت: باوجود مشکلاتی که در مسیر حفظ وجود داشت و وقفه‌های مکرری که پیش می‌آمد، ولی باز کار حفظ را رها نکردم و سپس به شوق مجاورت با حرم حضرت معصومه(س) به قم آمدم و از برنامه‌های قرآنی آستانه استفاده می‌کنم.
نوری خاطرنشان کرد: سه جزء از قرآن کریم را در مهد قرآن و هشت جزء را در جامعة القرآن شهرستان دزفول حفظ کردم ولی فضای کلاس‌های قرآنی حرم قابل قیاس با فضایی که سابقاً در آن بودم، نیست.
وی افزود: اساتیدی که در حرم حضرت معصومه(س) تدریس می‌کنند، واقعاً شایسته نام استادی هستند درصورتی‌که ما این امکانات را در شهر دزفول نداشتیم.
این حافظ قرآنی با تقدیر از نحوه‌ی برخورد اساتید قرآنی گفت: با اینکه من در این شهر غریب هستم و کسی را نمی‌شناسم ولی بهای زیادی به اینکه حافظ قرآن هستم داده می‌شود.
سارا نوری در ارتباط با تأثیری گذاری قرآن بر روی روحیه‌ی زندگی خود اظهار داشت: قرآن بر روی سلامتی جسم و روح انسان تأثیر زیادی می‌گذارد و من به‌وضوح این تأثیر مثبت را بر روی خودم دیدم.
وی در ادامه قرآن را جلا دهنده‌ی قلب خواند و گفت: طبق حدیثی که از معصوم(ع) نقل‌شده است، قلب به‌ واسطه‌ی گناهان زنگار می‌گیرد و خواندن و گوش دادن به قرآن جلا دهنده و از بین برنده‌ی این زنگارهاست.
این حافظ قرآنی تصریح کرد: یکی از بهترین هدیه‌هایی که قرآن به قاریان و حافظان خود می‌دهد، صبر است و این مسئله را به‌خوبی در زندگی بچه‌های قرآنی دیده می‌شود.
وی افزود: معمولاً کسانی که در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کنند، مشکلات فراوانی دارند که شاید اصلاً غیر قرآنی‌ها از آنها مطلع نباشند و به نظر من شاید علت این مسئله این باشد که ما انسان‌ها تا مشکل جدی در زندگی نداشته باشیم، سمت خدا نمی‌رویم.
نوری خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از ما به خاطر کسب آرامش در زندگی و مشکلاتی که داشته‌ایم به‌سوی حفظ قرآن رفتیم ولی وقتی شیرینی حضور در کنار کلام الهی را درک می‌کنیم، از اینکه به خاطر حل مشکلاتمان به‌سوی خدا و قرآن رفته‌ایم شرمنده می‌شویم.
حافظ هجده جزء قرآن، درباره دل‌نشین‌ترین آیه‌ی قرآن اظهار داشت: خداوند در سوره‌ی طه خطاب به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: «وَاصْطَنَعْتُکَ لِنَفْسِی» من تو را برای خودم ساختم و من از زمانی که این آیه را شنیدم علاقه‌مند به این شدم که ببینم شخصی که خداوند تنها برای او این جمله را بکار برده، از لحاظ روحی و جسمی دارای چه شرایطی است.
وی در پایان خطاب به علاقه‌مندان ورود به عرصه‌های قرآنی گفت: به نظر من تا سن‌ انسان کم است، باید کار را شروع کند زیرا با بالا رفتن سر و زیادشدن مشغله، کار حفظ دشوار خواهد شد.

captcha