کسب رتبه‌های برتر نخبه قرآنی آران و بیدگل در مسابقات قرآن اصفهان
کد خبر: 3454914
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

کسب رتبه‌های برتر نخبه قرآنی آران و بیدگل در مسابقات قرآن اصفهان

کانون خبرنگاران نبأ: نخبه قرآنی آران و بیدگل رتبه‌های برتر سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان را به‌دست آورد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، نخبه قرآنی آران و بیدگل رتبه‌های برتر سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان را به‌دست آورد.

محمدجواد نصیری، عضو مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل در رشته ترتیل بزرگسالان رتبه دوم استان را به‌دست آورد.

این مؤذن آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در رشته اذان این مسابقات نیز رتبه نخست را به‌دست آورد و به مرحله کشوری راه یافت.

در این دوره از مسابقات، 31 هزار نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند و ۷۴۰ خواهر و برادر به مرحله استانی راه یافته بودند.

در آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم استان اصفهان که شب گذشته با حضور آیت‌الله ناصری، زرگرپور استاندار اصفهان، حجت‌الاسلام صادقی، رئیس اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و خانواده شهدا و ایثارگران و دیگر مسئولان در آستان امامزاده نرمی برگزار شد، از رتبه‌های برتر این مسابقات تجلیل شد.

مرحله کشوری مسابقات قرآن در استان کرمانشاه و مرحله بین‌المللی آن نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ رتبه نخست حفظ کل قرآن کریم در مسابقات دانش‌آموزی کشور سال 90 در اراک، رتبه نخست قرائت قرآن هلال احمر کشور در سال 90 در شهرکرد، رتبه نخست ترتیل، اذان و قرائت سازمان اوقاف در سال 90، رتبه عالی قرائت سازمان دارالقرآن کریم تهران سال 91، رتبه نخست دومین جشنواره هم‌آوایی نغمه‌های آسمانی در سال 91، رتبه نخست رشته حفظ سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور در سال 93، رتبه ممتاز رشته اذان مسابقات اوقاف کشور در سال 93، رتبه نخست کشوری رشته قرائت مسابقات دارالقرآن کشور برخی از رتبه‌های کشوری این استعداد درخشان قرآنی است.

محمد جواد نصیری همچنین با انتخاب شورای عالی قرآن در جزء‌خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان سال 93 در امامزاده پنج تن(ع) تهران همراه با قاریان نوجوان و ممتاز استان‌های مشهد، قم، یزد و تهران، کل قرآن کریم را به شیوه ترتیل قرائت کرد که این مراسم در قالب برنامه نسیم وحی در طول ماه رمضان آن سال هر روز از شبکه دو سیما پخش شد.

وی همچنین به درخواست رادیو قرآن در مردادماه سال جاری برای ضبط تلاوت در استودیو رادیو قرآن حاضر شد و سوره‌های مختلف قرآن از سوی این نخبه قرآنی تلاوت و ضبط رادیویی شد تا در طول سال در رسانه ملی پخش شود.

این نخبه قرآنی در سال جاری به مرحله پنجم اردوی علمی نخبگان قرآنی کشور که از سوی دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد راه یافت.

شهرستان آران و بیدگل به دلیل فعالیت‌های شاخص قرآنی در سال‌های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.

روح‌الله باقری

captcha