«طلایه‌داران همدلی»؛ اعلام آمادگی بسیج ادارات در دفاع از نظام
کد خبر: 3455056
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
عاشوری عنوان کرد:

«طلایه‌داران همدلی»؛ اعلام آمادگی بسیج ادارات در دفاع از نظام

گروه جامعه: مسئول سازمان بسیج ادارات تهران بزرگ از برپایی اجتماع بزرگ ۱۲ هزار نفری بسیجیان ادارات و وزارتخانه‌ها با عنوان «طلایه داران همدلی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری علیرضا عاشوری، مسئول سازمان بسیج ادارات تهران بزرگ، امروز، 30 آبان‌ماه، به مناسبت هفته بسیج و ترویج جزئیات اجتماع بزرگ 12 هزار نفری بسیجیان وزارتخانه‌ها و ادارات برگزار شد.

وی بسیج را میراث امام خمینی(ره) دانست که با خون شهدا استحکام پیدا کرد و گفت: اکنون شاهد بالندگی بسیج در سطوح مختلف هستیم به نحوی که هر روز بر شکوه و بالنگی آن افزوده می‌شود و این امری است که متولیان بسیج باید قدردان آن باشند.

عاشوری با تأکید بر اینکه بسیجیان همواره در مواقعی که خطر انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرده است به میدان آمده و همواره پرچمدار دفاع از اسلام و انقلاب بوده است تصریح کرد: بسیج همواره در خط ولایت بوده و هست و این مهم را یکی از افتخارات خود می‌داند.

تفکر بسیجی؛ مایه خیر و برکت نظام جمهوری اسلامی

وی تفکر بسیجی را مایه خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: رمز ماندگاری این نظام بهره‌مندی از تفکر بسیجی است. بیداری اسلامی در منطقه و ایستادگی در برابر استکبار به برکت تأثیرگذاری تفکر بسیجی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته بسیج در ادارات و وزارتخانه‌ها پرداخت و گفت: برگزاری صبحگاه مشترک در سازمان‌ها و ادارات با حضور مقام عالی دستگاه مربوطه، برگزاری یادواره شهدا در برخی حوزه‌ها و پایگاه‌ها، برگزاری همایش و نشست‌های بصیرتی و روشنگری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و دیدار با خانواده دو تن از شهدای معزز مدافع حرم از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل توسگروه جامعه: مسئول سازمان بسیج ادارات تهران بزرگ از برپایی اجتماع بزرگ ۱۲ هزار نفری بسیجیان ادارات و وزارتخانه‌ها با عنوان «طلایه داران همدلی» خبر داد و گفت: این حضور بیانگر اعلام آمادگی بسیجیان مبنی بر دفاع از انقلاب و ارائه خدمت به نظام است.ط بسیجیان ادارات و وزارتخانه‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان نمونه ادارات، افتتاح چندین پایگاه بسیج در ادارات و وزارتخانه‌ها، حضور بسیجیان ادارات در راهپیمایی اربعین و برگزاری نشست‌های سبک زندگی قرآنی و محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌هایی بود که عاشوری از آن نام برد.

وی یکی از مهم ترین برنامه‌های در نظر گرفته شده را برپایی اجتماع بزرگ 12 هزار نفری بسیجیان ادارات و وزارتخانه‌ها با عنوان «طلایه داران همدلی» معرفی کرد و افزود: این مراسم دوم آذر‌ماه سال جاری؛ در قالب گردان‌های عاشورا و الزهرا(س) با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

اعلام آمادگی بسیج برای خدمت رسانی به نظام

وی 12 هزار بسیجی حاضر در این مراسم را نماینده جامعه 200 هزار نفری بسیجیان ادارات و زوارتخانه‌ها ارزیابی و عنوان کرد: این حضور بیانگر اعلام آمادگی بسیجیان مبنی بر دفاع از انقلاب و ارائه خدمت به نظام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های مختلف بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها در طول سال اشاره کرد و گفت: صدها گروه صالحین در سطح ادارات در جهت بصیرت افزایی، شبهه زدایی، سبک زندگی اسلامی به فعالیت می‌پردازند.

فعالیت بسیج در جهت کارآمد کردن دستگاه‌ها و ادارات

عاشوری افزود: گروه‌های تخصصی بسته به کارکرد اداره مربوطه اقدام به تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور کارآمدی دستگاه‌ها کرده‌اند. برگزار یادواره شهدا، استفاده از گنجینه تجربیات هشت سال دفاع مقدس نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه 60 درصد کارمندان ادارت و وزارتخانه‌ها جزو بسیج هستند اظهار کرد: 900 پایگاه بسیج با بیش از 200 هزار نفر و 60 گردان عاشورا و الزهرا سازماندهی شده‌اند.

عاشوری مأموریت اصلی این نهاد را ترویج تفکر بسیجی به منظور کارآمده کردن دستگاه‌ها دانست و گفت: بسیجیان باید خود در امور اخلاقی پیشگام و پیشکسوت بوده تا بتوانند در این زمینه مثمرثمر باشند.

ایجاد شورای امر به معروف

وی از ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات خبر داد و گفت: بسیجیان ادارات در پی شناسایی منکرات در محیط کاری خود و ایجاد راهکار برای از بین بردن آن هستند.

وی در پایان سخنان خود از اعلام آمادگی بسیجیان ادارات برای عضویت در مدافعان حرم خبر داد و گفت: کمک‌های مالی نیز از سوی این افراد برای جبهه مقاومت در نظر گرفته شده است.

captcha