فردا؛ پایان مهلت ارسال آثار به سومین جایزه هنر و ادبیات «محتشم»
کد خبر: 3455918
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

فردا؛ پایان مهلت ارسال آثار به سومین جایزه هنر و ادبیات «محتشم»

گروه هنر: براساس فراخوان سومین جایزه هنر و ادبیات «محتشم» که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران منتشر شده است، سوم آذر آخرین مهلت ارسال آثار در تمامی بخش‌های این رویداد فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سومین جایزه هنر و ادبیات محتشم در بخش‌های گوناگونی همچون شعر(کلاسیک و آزاد)، هنرهای تجسمی(نقاشی، گرافیک و تصویرسازی، عکس) و موسیقی(آواها و نواهای عاشورایی) از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، 17 آذر و همزمان با دهه پایانی ماه صفر در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
براساس فراخوان منتشر شده این رویداد فرهنگی و هنری، هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در آن تا پایان وقت اداری سه‌شنبه، سوم آذرماه فرصت دارند آثار خود را طبق ضوابط مندرج ارسال کنند.
نحوه ارسال آثار در مرحله نخست و مربوط به بخش‌های شعر و هنرهای تجسمی از طریق نشانی الکترونیکی دبیرخانه یعنی mohtashamaward1394@gmail.com خواهد بود و در صورت راهیابی اثر به جشنواره پس از اعلام دبیرخانه اصل اثر نیز باید ارسال شود.
اما در مورد بخش موسیقی (آواها و نواهای عاشورایی) آثار باید بر روی لوح فشرده با کیفیت صدا و تصویر مطلوب ارسال شوند.
اهداف این دوره از جایزه «محتشم»، بسط و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه با تأکید بر ظرفیت فعالیت‌های ادبی و هنری، بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای معرفی هر چه بهتر و تأثیرگذارتر فرهنگ عاشورا، تکریم و معرفی عناصر فرهنگ‌ساز عاشورا و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ عاشورا ذکر شده است.
اما محورهای موضوعی این جایزه نیز طبق مندرجات فراخوان، عاشورا در آیینه فرهنگ و ادب و هنر، نقش حماسه عاشورا در انقلاب اسلامی، نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ عاشورایی، شخصیت‌های عاشورایی اعلام شده است.
جوایز این دوره از جایزه محتشم نیز به شرح زیر تعیین شده است:
در بخش شعر به 10 برگزیده هر نفر 5 میلیون تومان، در بخش عکس نیز به 10 برگزیده هر نفر 5 میلیون تومان اهدا می‌شود.
در بخش موسیقی نیز به گروه‌های برتر آوا و نواهای عاشورایی؛ گروه اول لوح تقدیر و 3 میلیون تومان، گروه دوم لوح تقدیر و 2 میلیون و 500 هزار تومان و گروه سوم لوح تقدیر و 2 میلیون تومان اهدا خواهد شد.
جوایز سایر بخش‌های این دوره از جایزه «محتشم» به شرح زیر است:
نفرات اول هر رشته؛ لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان
نفرات دوم هر رشته؛ لوح تقدیر و مبلغ 700 هزار تومان
نفرات سوم هر رشته؛ لوح تقدیر و مبلغ 500 هزار تومان
یادآور می‌شود؛ دبیرخانه سومین جایزه هنر و ادبیات «محتشم» در تهران، سعادت‌آباد، خیابان شهید پاکنژاد، بلوار دریا، خیابان شهید‌ مطهری شمالی، کوی مروارید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واقع شده است.

captcha