معیارهای معصومین(ع) در جهت شفاعت
کد خبر: 3456636
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
آیت الله طاهری شیرازی عنوان کرد:

معیارهای معصومین(ع) در جهت شفاعت

کانون خبرنگاران نبأ: آیت الله طاهری شیرازی در درس اخلاق پیرامون آمادگی شفاعت گفت: تا وجود خود را با معیار های معصومین(ع) سوق ندهیم، مورد شفاعت ائمه(ع) قرار نخواهیم گرفت.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، اولین درس اخلاق حوزه علمیه حجت بن الحسن تهران در ماه صفر، با سخنرانی آیت الله سید نورالدین طاهری شیرازی، تولیت این حوزه پیرامون مسئله شفاعت همانند هفته گذشته برگزار شد.

 روایتی زیبا از امام صادق(ع) پیرامون آمادگی شفاعت

وی با بیان روایتی تأمل برانگیز به شرح مسئله شفاعت پرداخت وافزود: جابر بن عبدالله انصاری به خدمت امام صادق(ع) و عرض کرد، مولاتی! به من حدیثی بیاموز تا با بیان آن سبب شادی و فرح در دل شیعیان و محبین شما شوم، امام صادق(ع) فرمود: نبی اکرم(ص) طی روایتی طولانی فرموده اند که روز قیامت تمام انبیأ وبه ترتیب تمام اوصیأ بر صحرای محشر آماده می شوند اما برای همه انبیأ و اوصیأ منبرهای که پراز نور است را آماده می کنند و به امر خداوند همگی باید حاضر شوند و شروع به خواندن خطبه کنند، در این میان چند نکته قابل توجه است اینکه نبی اکرم(ص) بر روی منبری که از همه منبر ها وسیع و بالاتر است به شروع خطبه خواهند کرد و در میان اوصیأ هم از همه برتر و بالاتر حضرت علی(ع) خواهند بود.

آیت الله طاهری شیرازی ادامه داد: اما در همین میان از سوی خداوند متعال ندا خواهد آمد که ای بندگان و ای همه کسانی که حاضر در صحرای محشر هستید! همگی چشم هایتان را ببندید و دستان را روی پاهای خود به جهت ادای احترام و سرهای خود را پایین بیندازید، به جهت اینکه زهرای مرضیه(س) وارد صحرای محشر خواهد شد.
از شاگردان آیت الله بوشهری، پنج قسم را طبق روایت و استخراج فردی را محقق دانسته و گفت: اولین مرحله شفاعت، در جهت جلوگیری ترس و وحشت قیامت است زیرا طبق روایات قیامت بسیار وحشت به همراه خود دارد. دومین مورد از مراحل شفاعت، زمانی که محبین و کسانی که عرض ارادت و محبت به ائمه معصومین(ع) داشتند را در مرحله حسابرسی شفاعت می کنند.

آیت الله طاهری در پایان گفت: سومین مورد از موارد تحقق شفاعت، بعضی ها که کیفرشان عذاب است اما از جهات دیگر شفاعت ائمه مانع از این کار خواهد شد و موارد دیگر از افرادی که در جهنم هستند اما مورد شفاعت قرار می گیرند و در آخر که از همه مهم تر و جالب تر است اینکه ائمه معصومین(ع) در وساطت شفاعتی محبین خود را به جهت ارتقایی در درجه بهشتی درخواست چنین امری را می کنند.

محمد ایمانی مهر
 

captcha