مسابقه قرآنی «بلبلان ملکوتی»، ویژه بسیجیان استان مرکزی برگزار شد
کد خبر: 3456704
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

مسابقه قرآنی «بلبلان ملکوتی»، ویژه بسیجیان استان مرکزی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقه قرآنی «بلبلان ملکوتی» به مناسبت هفته بسیج ویژه بسیجیان استان مرکزی برای اولین‌ بار در اراک برگزار و نتایج آن اعلام شد.

محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: همزمان با این هفته مسابقه قرآنی «بلبلان ملکوتی» در رشته‌های حفظ ، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، تکبیر نماز و مداحی در اراک برگزار شد و با توجه به اینکه اولین دوره مسابقات بود با استقبال خوب بسیجیان همراه شد.

رضایی ادامه داد: این مسابقات برای اولین بار در پایگاه مقاومت شهید مفتح اراک با حضور 57 شرکت‌کننده برگزار شد، البته  داوطالبان برای شرکت در این مسابقات محدودیت رشته نداشتند و می‌توانستند همزمان در چند رشته شرکت کنند که در نهایت 230 مسابقه برگزار شد.

وی این مسابقات را ویژه گروه  سنی دختران کمتر از 9 سال و پسران کمتر از 18 سال عنوان کرد و نفرات برتر را به شرح زیر اعلام نمود: در رشته مداحی مانی قربانعلی به رتبه اول، امیرمحمد حیدری و محمدجواد رضایی به طور مشترک دوم و سامان صادقی به مقام سوم دست یافت، در رشته اذان نیز علی ساسانی، اول، امیرعلی سجادی و امیرحسین عنقایی دوم و امیر سپهر فلاحی و یونس نیک خواه نیز به مقام سوم دست یافتند.

ابوالفضل رحیمی، سجاد رمضی، به مقام‌های اول و دوم و محمد مهدی بیک محمدی و محمد صالح جعفری در رشته مکبری مشترکاً سوم شدند و در رشته قرائت علی ساسانی، محمدجواد رضایی و ابوالفضل رحیمی به مقام‌های اول و دوم و امیرمهدی مؤمنی به مقام سوم دست یافتند.

امیرمحمد مؤمنی به رتبه اول، امیرحسین خدام و محمد مهدی بیک محمدی به مقام دوم و محمدصالح جعفری به مقام سوم رشته حفظ دست یافتند، در رشته حفظ خواهران نیز فاطمه عزیزی، حدیث رضایی و هستی یوسفی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و مهدیه محمدی به عنوان تنها برگزیده رشته قرائت شناخته شد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در پایان، از برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی و اذان در پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح اراک خبر داد و افزود: شرکت کنندگان این مسابقه به منظور ارتقای سطح خود در این دوره‌های آموزشی حضور داشتند.

captcha