دیدگاه قرآن بر امت یکپارچه اسلام یک دیدگاه اصالتی است
کد خبر: 3456752
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم :

دیدگاه قرآن بر امت یکپارچه اسلام یک دیدگاه اصالتی است

گروه اندیشه: عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه بحث امت واحده یک نگرش قرآنی است، گفت: دیدگاه قرآن بر وحدت و امت یکپارچه اسلام یک دیدگاه اصالتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان ،حجت‌الاسلام سید جلال رضوی، عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم سه‌شنبه، سوم آذرماه در همایش «امت واحده اسلامی، زمینه‌ساز تمدن اسلامی» در دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: وحدت عملی را باید با نگرش سخت افزاری و نرم افزاری شاهد باشیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، قبل از ورود به مسأله اتحاد، وحدت،  تمدن اسلامی و امت واحده اسلامی قرآن بحث اتحاد انسانی را مطرح می‌کند، افزود: بحث امت واحده یک نگرش قرآنی است و دیدگاه قرآن بر وحدت و امت یکپارچه اسلام یک دیدگاه اصالتی است.

حجت‌الاسلام رضوی عنوان کرد: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار این نهضت وحدت آمیزانسانی، زمانی که انقلاب اسلامی را رقم زدند، مراحلی را برای انقلاب به عنوان فنداسیون این جنبش عظیم  چینش کردند تا این پازل موفقیت آمیز در 22 بهمن به پیروزی رسید.

صهیونیسم و یهود به دنبال اسلام هراسی است

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه هدف انقلاب ما رسیدن به تمدن نوین اسلامی است ، بیان کرد: آن چیزی که امروز استکبار و اتاق فکر صهیونیسم را به مخاطره انداخته است و امروز شاهد هستیم صهیونیسم و یهودی که قرآن از او تعهد گرفته است تا خونریزی نکند نقاب زده و به عنوان گروه‎های به اصطلاح  اسلامی صدور فرهنگی اسلامی می‌کند تا موجب اسلام هراسی شود.

وی  وحدت را دستاورد بزرگی دانست که مبتنی بر عقلانیت، فطرت ، قبله و پیامبر اسلام(ص) بوده و اظهارکرد:  یکی از مراحل لازم و لاجرم  این کار بستر سازی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه برخی فکر می‌کنند وحدت یعنی دست کشیدن از عقاید است،  ابراز کرد: هرگز معنای وحدت این نیست بلکه معنی وحدت این است که هر کس با هر عقیده و سلیقه در اجتماعات با نظم ، فرهنگ بشری و سهم شهروندی در کنار هم قرار بگیرند و  گفتمانشان موجب زندگی با شرافت ، فضیلت و همراه با برابری که مد نظر اسلام است، باشد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم  در ادامه گفت: بزرگان تشییع و اهل تسنن باید به این برسند که پدیده تقریب و عنصر لازم برای دنیای اسلام نزدیک شدن دل‌ها به هم است.

حجت‌الاسلام رضوی با بیان اینکه اگر بخواهیم شاهد امت واحده اسلام باشیم اولین سنگ زیرین این بنیاد مستحکم بستر سازی است، افزود: دانشجویان طلاب محققین و مطبوعات خواستگاه این بحث حتمی و لازم هستند.

امت واحده اسلام و وحدت اکسیژن اسلام است

وی با تأکید براینکه امروز امت واحده اسلام و وحدت،  اکسیژن اسلام است، عنوان کرد: کسانی که دوستدار اسلام هستند می‌دانند تشییع انگلیسی یک تشییع خطرناک است که از ناحیه دشمنان ترویج می‌شود و اسلام آمریکایی، سکولار، تحجر و  داعشی تیغه همان قیچی است که تشییع انگلیسی تیغه آن است.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم  خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌بینیم یک رئیس جمهور مقتدری مانند پوتین بدون تشریفات دیپلماسی به محضر مقام معظم رهبری می‌رسد و نشان دهنده این است که او به این نتیجه رسیده که برای حفظ جایگاه خود باید ایران قدرتمند را در کنار خود بپذیرد.

حجت‌الاسلام رضوی عنوان کرد: پس از بسترسازی باید نخبگان باید فعال شوند چرا که تا نخبگان جامعه فعال نشون و این حقیقت را با تمام وجود درک نکنیم وحدت در جامعه محقق نمی‌شود.

وی قم با اشاره به اینکه نباید وحدت امت اسلام را محدود در ایران بدانیم ، یادآور شد: هرگز نباید وحدت را فقط در مذاهب اسلامی که در کشور ایران است ببینیم بلکه وحدت یک امر لازم در تمامی جهان اسلام است.

مرزهای جغرافیایی عامل محدود کننده وحدت در امت اسلامی نیست

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم  با تاکید بر اینکه مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند عامل محدود کننده وحدت در امت اسلامی باشد، عنوان کرد: وحدت باید از قالب حرف خارج شود و نگاه عامی را با دیدی باز برای فتح‌های فتح‌المبین آینده ببینیم.

وی افزود: نباید بگذاریم بعضی از چراغ سبزها از سوی برخی افراطیون هر دو طرف موجب شود شرارت‌های دشمن دامن یکپارچه  اسلام خواهی حقیقی را بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه تمدن اسلامی بر گرفته از یک ایده قرآنی و آرمانی است،  یادآور شد: اسلام نه برای مذاهب اسلامی بلکه برای همه پیروان کتابهای اسلامی است به‌طوریکه در قرآن بعد از اتحاد انسانی ، اتحاد ادیان را عنوان می‌کند.

captcha