بسیجیان مخلص به جهاد علمی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند
کد خبر: 3457276
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

بسیجیان مخلص به جهاد علمی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند

گروه اجتماعی: رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان گفت: بسیجیان متدین و مخلص باید با حضور در صحنه‌های مختلف علمی – فرهنگی – اجتماعی در این میدان به جهاد بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سرهنگ جوادی، رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان گیلان امروز، 5 آذر در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور مدیرکل، مدیران، بسیجیان و کارکنان راه و شهرسازی گیلان در این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام راحل(ره) در 5 آذر سال 58، بسیجیان را نمونه انسان‌های آزاده‌ای دانست که با پاکی و صداقت خویش گوش به فرمان ولی امر خود ضمن حفظ و حراست از ارزش‌های والای انقلاب آمادگی کامل دفاع از آن را با قدرت لازم دارا هستند که به فراخور وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور می‌تواند تغییر استراتژیک داده و متناسب با نیازهای جامعه فعالیت کند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل درباره بسیج که فرمودند «تاسیس بسیج از الطاف خفیه الهی بود»،  افزود: این بسیج و فرهنگ بسیجی بود که توانست به عنوان یک قدرت بازدارنده 8 سال در مقابل رژیم بعثی عراق ایستادگی و مقاومت کند.

سرهنگ جوادی با اشاره به وضعیت کنونی و عدم امنیت در کشورهای منطقه، امنیت کشور را مدیون قدرت بازدارندگی بسیج عنوان کرد و افزود: بسیج در حفظ و استقلال سیاسی و حاکمیت دینی و عظمت و منزلت ملت ایران نقش بسزایی دارد و امروزه بسیجیان متدین و مخلص باید با حضور در صحنه‌های مختلف علمی – فرهنگی – اجتماعی در این میدان به جهاد بپردازند. 

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان اخلاص، تلاش بی‌منت، بصیرت و عمل به‌موقع  را از ویژگی بارز بسیجیان عنوان کرد و با تجلیل از نقش بسیجیان در دوران جنگ و پس از آن بر هشیاری بسیجیان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی تاکید کرد. 

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده نیروهای بسیجی در عرصه‌های مختلف نقش مهمی در برپایی امنیت کشور ایفا می‌کنند و خیل عظیم هزاران شهید و هزاران جانباز بسیجی سال‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس گواه این امر است که معنا و مفهوم والای بسیج فارغ از معانی زمینی و ریشه در ایمان و اعتقاد ذاتی بسیجیان و روح بزرگ و ملکوتی آنان دارد و امروز حفظ و دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب از اهداف بسیج است.

به گزارش ایکنا، این مراسم که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید کلانتری اداره‌کل تدارک دیده شده بود از 40 نفر از بسیجیان نمونه با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.

captcha