مدیران سازمان فرهنگی شهرداری موظف به ارائه برنامه‌های قرآنی ۹۵
کد خبر: 3463684
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
صلاحی بیان کرد:

مدیران سازمان فرهنگی شهرداری موظف به ارائه برنامه‌های قرآنی ۹۵

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری گفت: تمامی مدیران سازمان موظف هستند برای سال ۹۵ برنامه‌های قرآنی مفصل و جذابی ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری در اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» ویژه پرسنل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری و خانواده‌های آنها که امروز، 11 دی‌ماه برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و برگزار کنندگان این دوره از مسابقات، گفت: اگرچه حجم شرکت‌کنندگان چندین برابر قبل از دوره‌های قبل بوده است و این مطلوب است اما افق برنامه‌های قرآنی ما حضور تمامی خانواده‌ها و پرسنل است.
وی ادامه داد: خوشحالم که در این مکان مقدس این برنامه برگزار شده است. چنانکه روح مقدس این امامزادگان پنج تن، مرحوم ابوالشهید علی اربابی، استاد مجرب قرآن، غضنفر رکن‌آبادی از شهدای منا و یا سایر شهدای منطقه لویزان شاهد این برنامه قرآنی ما هستند و این مراسم اختتامیه مزین به اینها شده است.
صلاحی اظهار کرد: چه زمانی می‌توانیم حق قرآن را ادا کنیم و افق برنامه‌های قرآنی ما کجاست؟ جمهوری اسلامی به عنوان تنها نظام اسلامی در سراسر جهان چه وظیفه‌ای نسبت به قرآن دارد؟ در برنامه‌های سالانه و پنج ساله سازمان‌ها چه میزان به برنامه‌های قرآنی اهمیت می‌دهیم؟
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به اینکه آیا «حنانه خلفی» کافی نیست تا بگوییم این معجزه قرآن است چنانکه در چهار سالگی به روخوانی و روان‌خوانی قرآنی اشراف پیدا کرده و در شش سالگی نیز حفظ قرآن را انجام داده است؟ گفت: نباید به این معجزات الهی شک کرد.
وی با اشاره به اینکه آیا تردید داریم که بالاترین کتاب روی زمین و در دست بشریت، قرآن است؟ افزود: باید به این امر توجه کنیم که چقدر از قرآن بهره می‌گیریم؟ چه کس هست که بی‌نیاز از قرائت روزانه قرآن باشد و چه کسانی هستند که قرآن را با تأمل و تدبر بخوانند؟
صلاحی عنوان کرد: این سؤال‌هاییست که خودمان مخاطب آن هستیم نه وزاتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادی بلکه همه ما در مقابل قرآن وظایفی داریم که باید آنها را عملیاتی کنیم و این فعالیت‌های قرآنی که آغاز کرده‌ایم، حداقل‌هاییست چون کوتاهی راجع به قرآن داریم.
وی اشاره کرد: در سال 94 فعالیت‌هایی چون رایگان کردن کلاس‌های قرآن، ساماندهی کانون‌های قرآن در فرهنگ‌سراها، راه‌اندازی فروشگاه‌ عرضه محصولات قرآنی و توجه به مسابقات قرآنی انجام دادیم اما تمام اینها حداقل‌هاییست که تمام مدیران فرهنگ‌سراها و خانه‌های قرآن و عترت شهرداری در محلات باید علاوه بر توجه به حداقل‌هایی که از سوی سازمان ابلاغ می‌شود، عملیاتی می‌شود.
صلاحی تأکید کرد: باید از سوی فرهنگ‌سراها و این خانه‌های قرآن کارهای ابتکاری در راه قرآن و برای توسعه و بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی انجام گیرد هرچند بازهم با انجام این امور دین و حق قرآن ادا نمی‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری با اشاره به حدیث ثقلین، اظهار کرد: پیامبر(ص) هنگامی که دنیا را ترک می‌کردن فرمودند دو ثقل گرانبها نزد شما به امانت گذاشته‌ام که یکی کتاب الله و دیگری عترت و اهل‌بیتم هست که این دو از هم جدا نمی‌شوند تا در حوض کوثر به من ملحق شوند.
وی ادامه داد: الحمدالله توجه به اهل‌بیت(ع) در کشور ما مورد توجه است اما آن توجه لازم و کافی را به قرآن نداریم اگر ما از قرآن جدا شویم معلوم نیست که در حوض کوثر به پیامبر(ص) ملحق شویم.
صلاحی تأکید کرد: تمامی مدیران سازمان موظف هستند که برای سال 95 برنامه‌های قرآنی مفصل و جذابی ارائه دهند علاوه بر اینکه باید برنامه‌های قرآنی ابلاغ شده در امسال به سرانجام برسد.
وی تصریح کرد: حداقل حضور «حنانه خلفی‌ها» در محافل قرآنی و جامعه، تشویق مردم برای توجه به قرآن است. شاید پنج دقیقه صحبت او از پنج هزار صبحت امثال ما بیشتر باشد و تأثیرگذارتر باشد و امثال او بهترین مشوق برای قرآن هستند.
صلاحی خواستار حضور «حنانه خلفی» در برنامه‌های تمامی شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ستاد نماز جمعه شد و گفت: امیدوارم هماهنگی‌های لازم برای این کار از سوی سازمان انجام گیرد.
captcha