پایش فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی
کد خبر: 3477455
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
انجم‌شعاع خبر داد:

پایش فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول هیئت پایش فعالیت‌های قرآنی دستگا‌ه‌ها با اشاره به پایش فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی گفت: بهره‌گیری از مراکز حوزوی و دانشگاهی از جمله مواردی است که این سازمان باید مورد توجه قرار دهد.

محمد انجم‌شعاع، مسئول هیئت پایش فعالیت‌های قرآنی دستگا‌ه‌ها، در حاشیه پایش فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، گفت: سازمان بهزیستی با وجود اینکه وظایف ذاتی قرآنی ندارد، اقدامات مؤثری را در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام داده است.
وی با برشمردن ظرفیت و ویژگی‌های اختصاصی مخاطبان و جامعه هدف این سازمان، افزود: لازم است اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تقویت منابع مادی، این سازمان را یاری کنند.
مسئول هیئت پایش فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها تصریح کرد: هزینه‌های قرآنی این دستگاه به‌دلیل آسیب‌پذیری و محدودیت‌های مخاطبان افزون بر سایر دستگاه‌ها است. به عنوان مثال یک روشندل برای بهره‌مندی از برنامه‌های قرآنی باید از منابع و امکانات آموزشی خاصی استفاده کند که هزینه‌ای بالاتر و بیشتر از یک فرد عادی را می‌طلبد.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه ورود این سازمان برای برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان کار بزرگ و ستودنی‌ای است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری ستاد عالی مسابقات، این کار نهادینه شود و افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورد.
انجم‌شعاع در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد ضرورت مساعدت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها اظهار کرد: در گام اول دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌ها باید به اهمیت، نقش و مأموریت و توسعه فعالیت‌های این دستگاه توجه و ابتناء جدی داشته باشد.
وی در پایان در مورد جمع‌بندی اولیه پایش از فعالیت‌های قرآنی سازمان بهزیستی عنوان کرد: ضرورت ساماندهی مراکز مشاور قرآنی و توسعه مهدهای قرآنی تحت نظارت سازمان بهزیستی با همکاری اتحادیه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد، طلاب و فارغ‌التحصیلان مراکز حوزوی و دانشگاهی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
captcha