مردم و مسئولان خوزستان همراه و همگام در جشن عيد ملي 7 اسفندماه
کد خبر: 3478430
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

مردم و مسئولان خوزستان همراه و همگام در جشن عيد ملي 7 اسفندماه

گروه سياسي: مردم و مسئولان استان خوزستان امروز همگام و همزمان با سراسر كشور، از دقايق اوليه جشن ملي هفتم اسفندماه براي خلق حماسه‌اي سرنوشت‌ساز پاي صندوق​هاي رأي حضور يافتند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآني(ايكنا) از خوزستان، دهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري از دقايق آغازين صبح امروز 7 اسفندماه با حضور پرشور مردم استان خوزستان در 2 هزار و 996 شعبه در استان آغاز شد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان از صبح امروز برای انداختن رأی خود در مسجد جوادالائمه(ع) اهواز حضور يافت و با تبریک این روز باشکوه ابراز اميدواري كرد: ان‌شاءالله حضور گرم و صمیمانه مردم برگ زرینی برای تاریخ انقلاب اسلامی که حضور مردم بهترین پشتیبانی است، باشد.

انتخابات فرصت تعامل بين مردم و حكومت است

وی خاطرنشان كرد: به طور طبیعی در نظام‌های مردم‌سالار دموکراتیک انتخابات فرصتی است برای آنچه که می‌توان اسم آن را تعامل بین مردم و حکومت گذاشت که اگر حکومت صورت بگیرد، بدون شک باعث دوام و قوام بیشتر یک حکومت و نظام خواهد بود.

استاندار خوزستان با اشاره به دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این حضور می‌تواند تثبیت تمام آن پایمردی‌ها، توانمندی‌ها و از خودگذشتگی‌های تمام کسانی باشد که این حکومت و نظام را به ما سپردند.

مقتدايي با بيان اينكه انتخابات بهترين فرصت براي ارائه نظر در قالب انتخاب نامزد مورد نظر است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزیهایی که ماههای گذشته و شاید طی دو سال گذشته صورت گرفته است، نزدیک به 50 هزار نفر مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشته‌اند و همچنین نزدیک به 6 هزار صندوق رأی‌گیری در حدود 3 هزار شعب سیار و ثابت فراهم شده است تا هر کس در هر گوشهای از استان است این امکان برایش فراهم شود که رأی‌ خود را به صندوق بیاندازد.

وی افزود: هر چند تمام شرایط فراهم است و امنیت کامل فراهم شده است، انتظار ما این است که مردم از همین ساعات اولیه در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند تا تجمعات اوقات پایانی باعث ایجاد مزاحمت انجام امور انتخابات نشود.

آيات عظام نيز همراه و همگام با مردم استان در پاي صندوقهاي رأي حاضر شدند. آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نيز امروز هفتم اسفندماه در شعبه اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضور يافت.

وي با بيان اينكه ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رأی برگ زرین دیگری در تاریخ انتخابات ایران و مردم‌سالاری اسلامی ثبت می‌کند، افزود: فضای حوزه‌های انتخابیه در خوزستان و سراسر کشور با نشاط و شادابی و امید به مشارکت در بهتر کردن زندگی، معیشت، امنیت، عدالت و خدمت صادقانه و مایوس کردن دشمنان اسلام و ملت، عجین شده است.

روحیه ملت ايران ضدبیگانه و استقلال‌خواه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در تمام استان حضور مردم در گردهمایی انتخاباتی و جشن‌های انتخاباتی فوق‌العاده باشکوه بود، عنوان کرد: با توجه به تلاش مذبوحانه رسانه‌های بیگانه برای نشان دادن طمعشان به ملت ایران، اما روحیه ملت ما ضدبیگانه و ضددشمن و استقلال‌خواه است.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران استقلال‌خواهی، ضددشمن بودن، ولایت‌مداری و انقلابی بودن‌شان را با گام‌های خود برای مشارکت در پیشرفت و توسعه کشور و با رأی قاطع به نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشان خواهند داد.

آیت‌الله کعبی گفت: انتخابات مجلس خبرگان از جنس بیعت با امام(ره)، رهبری و شهدا و از جنس نصرت دین الهی است. شرکت در دو انتخابات امروز، عمل صالح سیاسی است.

ملت ايران پای نظام اسلامی ایستاده‌اند

همچنين آیت‌الله سید علی شفیعی، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري نيز صبح امروز رأی خود را در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صندوق انداخت.

وی با اشاره به حماسه پرشکوه مردم استان در پاي صندوقهاي رأي گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری و مسئولان عالی رتبه نظام گفته‌اند، مردم با تمام مشکلاتی که در زندگی خود دارند، انقلاب را بیشتر از هر چیزی دوست دارند و محکم پای نظام اسلامی ایستاده‌اند.

آيتالله شفيعي حضور در راهپیمایی 22 بهمن، تشییع پیکر شهدا و مراسم و یادواره‌های شهیدان و انتخابات مجلسین را نمونههايي از پشتيباني مردم از انقلاب اسلامي دانست و گفت: مردم از زن و مرد، استراحت و منازل خود را رها و در این انتخابات شرکت کرده‌اند و پای مظاهر انقلاب می‌آیند که قابل شرح و وصف نیست و ان‌شاءالله هر چه پیش می‌رویم آثار آن را بهتر و باشکوه‌تر خواهیم دید.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماينده ولي فقيه در خوزستان نيز از طریق صندوق سیار شماره 404 رأی خود را به‌صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران، روز تعيين سرنوشت به دست مردم را روز عیدی برای مردم جمهوری اسلامی ایران و روز شادی و سرور دانست.

وی با اشاره به صفوف متراکم و جمعیت‌ زیاد مردم پای صندوق‌های رأی گفت: مردم استان در حال رقم زدن حماسه‌ای بزرگ هستند. دعای خیر برای ملت ایران در سراسر کشور و به‌خصوص مردم رنج‌دیده خوزستان که در هشت سال جنگ تحمیلی میزبان رزمندگان اسلام بوده‌اند، می‌کنم زیرا آن‌ها دین‌شان را به اسلام ادا کردند.

آيتالله موسويجزايري در خصوص وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: وظیفه نمایندگان خبرگان رهبری در راستای ولایت فقیه است. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه وسیع و سنگین قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده دارند.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان ها و شهرها باید با یکدیگر متعهد باشند و مسایل مهم استان خودشان را دنبال کنند و با اتحادی که میان خود‏‏، فرماندار و امام جمعه شهرستان به وجود می‌آورند، مسوولیت خود را به خوبی اجرا کنند.

پشتيباني ملت از حكومت از ملاكهاي عزتمندي يك كشور است

آیت‌الله موسوی‌جزایری بیان کرد: یکی از ملاک‌هایی که برای شکوه و عزت‌مندی یک کشور در جهان مطرح است، استقبال و پشتیبانی ملت از حکومت است که مردم ايران این امر را با حضورهای گسترده خود در انتخابات، عملی کردند.

آیت‌الله محسن حیدری نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري نيز امروز هفتم اسفندماه پس از انداختن رأی خود در صندوق حوزه حسینیه سجادیه شهرستان کارون،حضور مردم را خوب توصیف کرد و گفت: ملت ایران با بصیرت خدادادی و با هدایت‌گری‌های رهبر معظم انقلاب همان راهی را که امام (ره) ترسیم کردند ادامه می‌دهند و امروز با حضور چشمگیر خود، در عرصه انتخابات در حال رقم زدن حماسه‌ای دیگر هستند.

وی با بیان این‌که پیام من به همه آحاد ملت که تاکنون موفق به حضور در پای صندوق‌های رأی نشده‌اند، این است که در مسابقه رحمت و فضل الهی یکی از موارد سبقت‌گرفتن در انتخابات است، تصریح کرد: امیدوارم با حماسه امروز سنگر دیگری در راستای سنگرهای ملت ثبت شود. 

حضور مردم در صحنه انتخابات نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به نظام و امیدواری نسبت به آینده کشور است

همچنين آیتالله محمدحسین احمدی‌شاهرودی نماینده مردم خوزستان در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری پس از انداختن رأی خود، با بيان اينكه حضور مردم در انتخابات بسیار گسترده، پرشور و بانشاط است، افزود: مردم باید ضمن حضور گسترده و پرشور، در انتخاب فرد اصلح نیز دقت لازم را به عمل آورند تا هدف آنها از شرکت در انتخابات که همان اعلام خواسته‌ها، مطالبات و گرایش آنها است، محقق شود.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به نظام و امیدواری نسبت به آینده کشور است و این امیدواری و اعتماد یک سنگ‌بنای بسیار مستحکم را بنا خواهد گذاشت که هر گونه طمع بیگانگان را تبدیل به ناامیدی می‌کند و صلابت بیشتری را به ملت خواهد داد.

حضور مردم در انتخابات زیباترین همایش مردمی در عینیتبخشی به جمهوریت نظام است

به گفته آيت‌الله احمدي شاهرودي حضور مردم در انتخابات زیباترین همایش خودجوش مردمی در تأیید نظام و عینیتبخشی به جمهوریت نظام است.

وي در خصوص اولویت‌های مجالس پنجم خبرگان رهبری و دهم شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری به فرموده مقام معظم رهبري، تصمیم‌گیری در روز مبادا در رابطه با انتخاب رهبری است که اگر نظام با خلاء یا فقدان رهبری مواجه شود، بتوانند فردی واجدالشرایط را به‌عنوان رهبر معرفی کنند.

نماینده مردم خوزستان در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری گفت: همچنین در بُعد نظارت و رهبری وظیفه مجلس خبرگان این است که شرایط رهبری را رصد و اگر رهبری را فاقد شرایط تشخیص دادند، شخص دیگری از مجتهدین جامع‌الشرایط را به‌عنوان رهبری به مردم معرفی کنند. انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا دو وظیفه اساسی و مردمی آن تصویب قوانین و قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین به صلاح مردم است.

آيت‌الله احمدی شاهرودی تصریح کرد: از افرادي که تاکنون موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند، دعوت می‌کنم که حتمأ در ساعات باقی‌مانده در انتخابات شرکت کنند زیرا در حقیقت انتخابات تعیین سرنوشت و آینده کشور است و مردم باید از طریق آن سرنوشت خود را رقم بزنند و خواسته‌های خود را دنبال

یادآور می‎شود، در سراسر استان ائمه جمعه همگام با مردم از ساعات آغازين رأي گيري دو مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري حضور يافتند.حجت‌الاسلام و المسلمين علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان در نخستين ساعات آغاز رأی امروز هفتم اسفندماه با بيان اينكه انتخابات امروز اتفاق مهمي برای چهار سال مجلس شوراي اسلامي کشور و هشت سال مجلس خبرگان رهبري است، افزود: حضور در انتخابات امر بسیار مقدسي است و جدای از جنبه دموکراسی آن، از جهات حفظ شعائر الهی و دینی، یک تکلیف الهی است که به گردن ما گذاشته شده و حائز اهمیت است.

وي حضور حداکثری مردم را پشتوانه نظام و نشانه آری به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انتخاب مردم بسیار مهم و فوق العاده اثرگذار است؛ به همین دلیل ان‌شاءالله مردم با بینش، دقت و شناخت خوب به نامزدها رأی دهند.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين شکرالله سلیمانی، امامجمعه شوشتر حضور در انتخابات را از چند جهت دارای اهمیت دانست و گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی هم حق شهروندی است، هم تکلیف شرعی، هم وظیفه هر انقلابی است و نشاندهنده غیرت ایرانی نسبت به میهن خود و هم احساس مسئولیت اجتماعی هر فرد در رقم زدن سرنوشت آینده كشور است.

وي با اشاره به اهميت و اثرگذاري انتخاب مردم گفت: مردم شريف ما بايد علم و تعهد برای انجام وظیفه، ایمان و تقوی برای عدم تخطی از مسائل دینی و شرعی، انقلابی و پیرو رهبری بودن و همچنین دلسوزي نسبت به ایران اسلامی و مردم، خواهان پیشرفت کشور بودن، شجاعت در مقابل دشمنان و حفظ ارزش‌های والای انسانی ـ اسلامی و ملی را باید در نامزدها نظر بگیرند و ضمن حضور حداکثری تلاش کنند افراد شایسته‌تر و اصلح را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد امام، امام جمعه شهرستان با بیان اینکه حضور مردم باعث تقویت نظر و فکر مردم می‌شود، گفت: فكري که مردم کشورمان در حال حاضر دارند این است که ما باید آزاد زندگی کنیم، استقلال داشته باشیم و جمهوری اسلامی به معنی اجرای احكام و قوانین اسلام باشد.

وي با بيان اينكه مشاركت در انتخابات به معني آن است كه خواهان این سه شعار اصلي هستیم تأكيد كرد: وظیفه داریم در اين انتخابات شرکت کنیم و ثابت كنيم همچنان انقلابی كه 37 سال پيش به پيروزي رسانديم و اهداف آزادی‌خواهانه آن را مد نظر داریم و از آن یک سر سوزن عقب نخواهیم نشست.

همه نامزدها در حضور حداکثری مردم سهیم هستند

حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه شهرستان نيز با اشاره به اهميت مشاركت مردم و تأثير حضور آنها در صحنه انتخابات گفت: انتخابات تجدید بیعت با شهدا و لبیک گفتن به ندای امام راحل است که همواره مردم را دعوت می‌کردند در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

وي درباره نامزدهاي انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: در هر شهرستان تعداد زیادی از کاندیداها در حال رقابت هستند كه از ميان آنها يك يا سه نفر انتخاب خواهند شد. لذا افرادی که رأی نمی‌آورند نبايد فکر کنند شکست خورده‌اند. در انتخابات همه پیروز هستند. نامزدها سرمایه این ملت هستند و کاری کردند که فضای انتخابات پررونق شد و در حضور حداکثری مردم سهیم شدند از اين رو همه آنها پيروز هستند.

ابراز امیدواری کرد: فردا شاهد جشن و حماسه بزرگی در کشورمان باشیم و این انتخابات همدلی ما را بیشتر کند.

براساس اين گزارش، اخذ آرای انتخابات در استان خوزستان بر اساس قانون رأی‌گیری به مدت 10 ساعت انجام می‌شود و در صورتی که فرمانداران درخواست تمدید کنند، با صلاح‌دید وزیر کشور این ساعت می‌تواند تمدید شود اما به هر حال باید از ساعت 12 نیمه شب جمعه، شعب و صندوق‌های اخذ رأی بسته و از همان زمان، شمارش آغاز شود.

متولدین هفتم اسفند 76 به قبل می‌توانند امروز پای صندوق‌های رأی بیایند و در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

افرادی که برای رأی دادن به شعب مراجعه می‌کنند، حتما باید شناسنامه‌ خود را همراه داشته باشند. توصیه شده است رأی‌دهندگان کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشند و از همان ساعات اولیه برای رأی دادن مراجعه کنند در ضمن افرادی که توانایی نوشتن ندارند برای ثبت رأی‌شان حتما با افرادی که مطمئن هستند به شعبه‌ها مراجعه کنند.

captcha