تشدید نظارت‌ها در قالب برنامه سلامت نوروزی/ حضور 4000 بازرس در مراکز توزیع غذا
کد خبر: 3481456
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
فراهانی خبر داد:

تشدید نظارت‌ها در قالب برنامه سلامت نوروزی/ حضور 4000 بازرس در مراکز توزیع غذا

گروه سلامت: معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به حضور بیش از 4 هزار نفر از کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور در قالب اکیپ‌های منسجم ثابت و سیار از تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز و اماکن حساس برنامه‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حسن فراهانی معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اعلام تشدید نظارت‌های نورزی وزارت بهداشت اظهار کرد: مطابق با قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب سال 1379 و آیین نامه اجرایی ماده مذکور مصوب 1391 شورای عالی سلامت، تخلف از مقررات بهداشتی نظیر عدم رعایت بهداشت فردی، وضع غیر بهداشتی ساختمانی و وسایل کار ممنوع و مستوجب مجازات است.

وی در ادامه افزود: در این راستا بازرسان بهداشت محیط به عنوان ناظران بهداشتی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، متخلفان را با ذکر موارد تخلف بعد از تایید مسئول بهداشت محل به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی می‌کنند.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون 158 هزار و 499 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت پذیرفته که در  1831 مورد منجر به برخورد قانونی با متخلفان شده است.

وی گفت: همچنین در راستای کنترل ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه با هدف کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با غذا، بیش از  شش هزار و 395 نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی و سنتی به عمل آمده و جهت بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است.

فراهانی افزود: هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با تماس باسامانه بهداشت 1490 موارد تخلف را گزارش کنند.

captcha