تمدید مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه خراسان تا 20 فروردین‌ماه
کد خبر: 3486417
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

تمدید مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه خراسان تا 20 فروردین‌ماه

گروه اندیشه: پذيرش رسمي طلاب جهت تحصيل در حوزه علميه آقایان و بانوان خراسان طی سال تحصيلي 96 ـ 95 كه از 15 بهمن‌ماه 94 آغاز شده است تا 20 فروردين 95 تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومي حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام شيردل ناصري‌نژاد، مسئول دفتر پذيرش و بررسي حوزه علميه خراسان با اشاره به اينكه طلاب حوزه هاي علميه ميراث‌داران اسلام و سربازان امام زمان(عج) هستند و افراد داراي صلاحيت پذيرش خواهند شد، بیان کرد: پذيرش رسمي طلاب جهت تحصيل در حوزه علميه برادران و خواهران خراسان سال تحصيلي 96 ـ 95 كه از 15 بهمن‌ماه 94 آغاز شده است تا 20 فروردين 95 تمدید شد.
مسئول دفتر پذيرش و بررسي حوزه علميه خراسان با بيان اينكه پذيرش به صورت سراسري در كل كشور امكان‌پذير است، افزود: آزمون ورودي فقط در سه استان خراسان رضوي، جنوبي و شمالي برگزار می‌شود.
اين مسئول دفتر پذيرش و بررسي حوزه علميه خراسان، اضافه کرد: متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني حوزه علميه خراسان به آدرس www.hozehkh.com نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند.
وي اضافه كرد: ثبت‌نام كنندگان مي‌توانند پس از نام‌نويسي جهت ويرايش اطلاعات خود از 21 الي 25 فروردين‌ماه سال جاری در اين پایگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند؛ توزیع كارت ورود به جلسه آزمون نیز از اول لغايت ششم ارديبهشت‌ماه خواهد بود.
حجت‌الاسلام ناصري‌نژاد، با اشاره به آزمون ورودي ادامه داد: آقایان داراي مقاطع سيكل(نظام قديم و پايه نهم دوره اول دبيرستان نظام جديد) و ديپلم و بانوان در مقطع ديپلم مي‌توانند در آزمون دوره بلند مدت حوزه علميه خراسان شركت كنند که در دوره سفيران هدايت، بانوان و آقایان با مقطع تحصيلي ديپلم به بالا مي‌توانند حضور یابند.
وی، يادآور شد: متقاضيان بانوان و آقایان كه داراي مقاطع تحصيلي كارداني و بالاتر از آن هستند، در آزمون ورودي شركت نمي‌كنند و اين دسته از متقاضيان بعد از اتمام ثبت‌نام خود به مرحله تحقيق و مصاحبه ارجاع داده مي‌شوند.
مسئول دفتر پذيرش و بررسي حوزه علميه خراسان ظرفيت پذيرش در حوزه علميه خراسان را سه هزار نفر دانست و یادآور شد: متقاضيان با مطالعه و اطلاع كامل در انتخاب حوزه و اولويت‌هاي خود در زمان ثبت‌نام، تصميم درست را اتخاذ کنند.
وی، با یکسان دانستن شرایط پذیرش متقاضیان سراسر کشور در این حوزه علمیه، گفت: حافظان قرآن كريم، نهج‌البلاغه، صحيفه‌سجاديه و خانواده‌هاي رزمندگان، جانبازان و شهدا مي‌توانند از اولويت‌هايي كه در دفترچه راهنماي پذيرش قيد شده است، استفاده کنند.
بر اساس گفته وی، زمان برگزاري آزمون سراسري 10 ارديبهشت‌ماه، اعلام نتايج آزمون كتبي 30 ارديبهشت‌ماه و مصاحبه 20 خردادماه تا سه تيرماه سال جاری خواهد بود؛ اسامي پذيرفته‌شدگان نیز پس از مصاحبه، در بخش برادران 20 تيرماه و در بخش خواهران 10 مردادماه اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام ناصري‌نژاد همچنین آغاز دوره تثبيتي و مرحله نهايي مصاحبه بانوان و آقایان جهت ورود به حوزه علميه خراسان را 22 تيرماه تا 31 مردادماه سال جاری اعلام کرد.
یادآور می‌شود، منابع آزمون ورودي در دفترچه راهنما و صفحه ثبت نام درج شده است.
captcha