نیازمند تأسیس سازمان بهداشت جهانی اسلامی هستیم
کد خبر: 3486613
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
فتاحی:

نیازمند تأسیس سازمان بهداشت جهانی اسلامی هستیم

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه متاسفانه سلامت معنوی تعریف درستی ندارد، گفت: باید سازمان بهداشت جهانی اسلامی یا همان who اسلامی ایجاد کرده و نگاه اسلام به بشر را در این حوزه تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) از خراسان رضوي، سیدحسینی فتاحی، استاد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 19 فروردین‌ماه در سومین روز همایش ملی سواد سلامت که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، گفت: متاسفانه سلامت معنوی تعریف درستی ندارد و ما باید تعریف و طراحی درستی از سلامت معنوی در اختیار مردم قرار دهیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان برخی از مشکلات و عوامل تهدید کننده سلامت که در حوزه‌های چهارگانه سلامت یعنی جسمی، روانی،‌ اجتماعی و معنوی عنوان کرد: سازه بهداشت جهانی بعد معنوی را به عنوان بعد چهارم سلامت نپذیرفته است چرا که با مسائل مذهبی مرتبط می‌شود و درگیری ما با آن‌ها نیز سر همین موضوع است.
وی ابراز کرد: نگاه مسئولان و مجموعه پزشکی کشور برای تعریف و طراحی اصول و شاخص‌های سلامت معنوی به سازمانی بهداشت جهانی(who) است اما ما باید سازمان بهداشت جهانی اسلامی یا همان who اسلامی ایجاد کرده و نگاه اسلام به بشر را در این حوزه تبین کنیم.
فتاحی با اشاره به اینکه بخش سلامت جسمی در کشور مسئول دارد ولی بخش سلامت معنوی در جامعه بدون متولی است، گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های شبکه درمانی کشور که معضل و بزرگ است برای آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت استفاده کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: باید جایگاه سلامت معنوی را بر اساس قرآن، نهج‌البلاغه و متون دینی تعریف و مطرح کرد و اصول و شاخص‌های آن را طراحی کنیم.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمده موضوع شهر سلامت معنوی به مسئله تقوا بر می‌گردد و تقوا به منزله واکسن است که افراد جامعه را در بسیاری از بیماری‌های درونی واکسینه می‌کند و ضامن هدایت و راهیابی انسان‌ها به سعادت است.
captcha