بازگشت به سمت روشن او در شبی به نام «ليله الرغائب»/ اين شب​ها به سمت تو قصد کرده ایم
کد خبر: 3488183
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

بازگشت به سمت روشن او در شبی به نام «ليله الرغائب»/ اين شب​ها به سمت تو قصد کرده ایم

گروه اجتماعی: برخي روزها و شب​ها؛ شبيه روزها و شب​های ديگر نيست؛ گويی یروبروی خورشيد و ماه اين روزها هزاران آينه گذاشته​اند تا در روشنايی ملكوتی آنها، جانمان معبود خود را روشن​تر از هميشه ببيند.

به گزارش خبرگزاري بين​المللي قرآن(ايكنا) از خوزستان، برخي روزها و شب​ها شبيه روزها و شب​هاي ديگر نيست؛ مثل روزها و شب​هايي كه در اين ماه از سر مي​گذرانيم؛ ماهي كه به گفته بزرگان خداوند در آن نهايت ارتباط با بندگانش را برقرار مي​سازد و يكي از اين شب​ها «ليله​الرغائب» است؛ شب عطا و بخشش​هاي فراوان ... 

و یکی از نشانه‌های محبت خداوند سبحان همين فرصت‌ها و شب‌های روشن نیایش است؛ شب‌هایی که در آنها راه برای بازگشت به سمتش روشن‌تر از همیشه می‌درخشد. روشن نه از جهت روشنای جان ما؛ بلکه رجب ماهی است که رحمت و مهرباني خدا در آن دست همگان را می‌گیرد.  

در اين شب​ها ما به سمت تو قصد می‌کنیم؛ هم‌نوا با جان‌های پاکی که از آنها کلمات روشنشان برای​مان مانده:

«و وَقَدْ قَصَدْتُ اِلَيكَ بِطَلِبَتي وَتَوَجَّهْتُ اِلَيكَ بِحاجَتي وَجَعَلْتُ بِكَ اسْتِغاثَتي وَبِدُعآئِكَ تَوَسُّلي مِنْ غَيرِ اسْتِحْقاِق لاِسْتِماعِكَ مِنّي وَلاَ اسْتيجاب لِعَفْوِكَ عَنّي بَلْ لِثِقَتي بِكَرَمِكَ وَسُكوُني اِلي صِدِِْ وَعْدِكَ وَلَجَائ اِلي الاْيمانِ بِتَوْحيدِكَ وَيقيني بِمَعْرِفَتِكَ مِنّي اَنْ لا رَبَّ [لي] غَيرُكَ»

و همه سرمایه‌ ما در قصد به سمت تو، امیدمان به بخشش توست، اطمینان به صدق وعده‌ها و پناه‌بردن به یگانگی تو در دستگیری از ما و یقینمان به اینکه میدانی جز تو کسی را نداریم. اين همه آن​ چيزي است كه برابر تو داريم.

خداوندا! در ماهی که ماه یگانه‌شدن با توست، یاریمان کن از خود به سوي تو نظر كنيم. یاریمان کن هفتاد مرتبه استغفار صبح و عصر این روزهامان بر جانمان بنشیند. یاریمان کن به سمت تو بازگردیم و این ذکرها راه‌هایی به سمت روشن تو باشد و افق پيش روي جانمان را حرف به حرف و کلمه به کلمه شفاف وشفافت​تر سازد.

یاریمان کن از دیروز و امروز و فردا رها شویم و به ابدیت جانمان؛ به تو نظر کنیم.

یاریمان کن ذكر لااله الا‌الله ما، جانمان را از دالان‌های تنگ اعتماد و بسندگی به اسباب و کثرات این دنیا خلاصي بخشد و به بيكرانگي تو رهنمون شود.

یاریمان کن سبحان‌الله‌مان ما را از خدایی که تو نیستی و ساخته ذهن ماست رها کند و تو را از همه محدودیت‌هايي كه ما را نيز ملول و دلتنگ ساخته منزه سازد؛ سبحان اللهی که جانمان را به ستایشی که تنها درخور توست سرمست سازد: الحمدلله. قلب​هاي ما اين روزها ـ مخصوصا ـ براي گستردگي تو مي​تپد؛ براي رأفت بي​نهايتت بي​تابي مي​كند. 

یاریمان کن الله‌اکبرمان، کبریائیت را در عالم هستی پیش چشمانمان مجسم کند و در شبی که لیله‌الرغائب است؛ شب پاداش‌ها و مهرباني​هاي بزرگ است، از تو خودت را پاداش بگیریم.

خداوندا!

در اين شب​ها كه وعده دادي همنشينمان مي​شوي و گفتي اگر اطاعتت كنيم، دعاهايمان را اجابت مي​كني؛ به ما راه و ادب بندگي بياموز. به ما بياموز نه تنها در اين شب​ها كه هميشه در سايه حضور روشن تو زندگي كنيم. به چشمانمان بياموز تاريكي​هايمان را ببينيم؛ همان تاريكي​هايي كه در غفلت ما، جانمان را به تسخير خود درآورده و از ما كسي ساخته كه شايسته بندگي تو نيست.

به ما بياموز در اين شب​ها ساده از كنار خودمان نگذريم؛ ساده از كنار تو كه با همه مهرباني بر روزهاي عمرمان تجلي كرده​اي نگذريم. 

به ما بياموز براي همه دعا كنيم و به خصوص برای بزرگترین آرزوی عالم هستی؛ مهدی موعود(عج) به دعا بنشینيم.

به قلب ما اين معرفت را ببخش و بفهمان كه امامش چشم به راه ياري اوست.

captcha