حضور قاری بین‌المللی در تحریریه ایکنای خراسان رضوی
کد خبر: 3488582
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

حضور قاری بین‌المللی در تحریریه ایکنای خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز با حضور در ایکنای خراسان رضوی ضمن بازدید از این خبرگزاری، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مرتبط با فضای قرآنی استان و نیز مسائل و مشکلات مترتب بر امور قرآنی و فعالان قرآنی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی‌قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هاشم روغنی، قاری بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز، 26 فروردین‌ماه با حضور در تحریریه خبرگزاری ایکنا شعبه خراسان رضوی به موضوعات مرتبط با فضای قرآنی استان و نیز مسائل و مشکلات مترتب بر امور قرآنی و فعالان قرآنی پرداخت.
تبیین دیدگاه‌های یک پیشکسوت قرآنی در ایکنا
وی، فعالیت در حوزه قرآن را توفیق الهی دانست و گفت: باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و جذب جوانان در این اوضاع اجتماعی تلاش کنیم و در این راستا از کمک قرآنیان پیشکسوت نیز بهره‌مند شویم زیرا ذهن جوانان فعال و پویاست و بهتر از با جوانان امروز با گفتمانی جدید ارتباط برقرار کنیم.
روغنی با مقایسه سبک و سیاق جلسات قرآن گذشته با امروز ابراز کرد: در گذشته فعالان قرآنی به دنبال مطامع دنیوی نبودند، شاید اگر متوجه می‌شدند کسی در این حوزه فعالیت می‌کند، او را زندانی هم می‌کردند و تنها عشق به تلاوت و عمل به آن مطرح بود اما رفته‌رفته این عقیده تغییر کرد، طوری که حضور برخی قاریان ما در یک محفل، منوط به مبلغ پاکت اهدایی دارد.
تبیین دیدگاه‌های یک پیشکسوت قرآنی در ایکنا
وی با انتقاد از عمکرد ضعیف صداوسیمای خراسان رضوی در رابطه با قرآن اظهار کرد: چرا در مشهد به عنوان مهد قرآن کشور برنامه‌های جوان‌پسند و متنوع قرآنی نداریم، تا به قرآن می‌رسند بودجه ندارند و برای دیگر کارها و برنامه‌های‌شان بوجه دارند؛ صدا وسیما تنها در ساعات اذان‌گاهی، چند تلاوت مشخص را در طول سال گرفته و مرتباً پخش می‌کند و برای تأمین صوت جدید قاریان از آستان قدس رضوی که در این زمینه همیشه آماده همکاری است، کمکی نمی‌گیرد.
عضو شورای عالی قرآن در ادامه در خصوص به حاشیه رفتن قرائت از مسیر اصلی خود گفت: امروز قاریان خوبی داریم اما متأسفانه به حاشیه‌های تلاوت و الحان بیشتر از معانی توجه نشان می‌دهد، توصیه همیشگی من این است که اول معنی و باطن را درست کنید، بعد ظاهر و الحان را یاد بگیرید.
حضور قاری بین‌المللی در تحریریه ایکنای خراسان رضوی
وی در بخش دیگری از این نشست صمیمانه با ذکر یادی از شخصیت مرحوم آیت‌الله عباس واعظطبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی عنوان کرد: به غیر از رابطه ارشادی و تابعیت از رهبر معظم انقلاب، اتصال و ارتباط ویژه‌ای میان آنها برقرار بود که از این موضوع ضربات زیادی خوردند و مصداق همان فرمایش رهبر معظم انقلاب بودند که جذب حداکثری و دفع حداقلی داشتند.
captcha