از آغاز نام‌نویسی مسابقات قرآن اوقاف خوزستان تا کسب رتبه اول منطقه آزاد اروند
کد خبر: 3488816
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

از آغاز نام‌نویسی مسابقات قرآن اوقاف خوزستان تا کسب رتبه اول منطقه آزاد اروند

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفته گذشته آغاز فعالیت قرآنی در استان خوزستان در قالب آماده‌سازی، برگزاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی شتاب بیشتری به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان،  هفته گذشته آغاز فعالیت قرآنی در استان خوزستان در قالب آماده‌سازی، برگزاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی شتاب بیشتری به خود گرفت.

آغاز نام‌نویسی مسابقات قرآن اوقاف

ثبت‌نام از علاقه‌مندان شرکت در سی و نهمین مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف از ۲۳ فروردین‌ماه به صورت رسمی آغاز شد.علاقمندان می‌توانند به دو شیوه حضوری و اینترنتی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تمهیدات برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی 

خدابخش گلابی، کارشناس مسئول قرآن، نماز و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان زیدون در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، از برگزاری مسابقات قرآنی مرحله استانی در اول اردیبهشت به مدت سه روز در این شهرستان خبر داد و گفت: داوری مسابقات با حضور ۶۰ فعال قرآنی صورت خواهد گرفت.

اروند رتبه اول فعالیت قرآنی را کسب کرد

در ادامه اخباری که بر خروجی ایکنای خوزستان قرار گرفت، کسب مقام اولی منطقه آزاد اروند بود. با بررسي فعاليت انجام شده اين منطقه در سال گذشته این نتیجه محقق شد. برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان و فعالان مطرح کشوری و بين‌المللي، ترویج برنامه‌های قرآنی و توسعه فعالیت در زمینه حمایت از مؤسسات قرآنی، ميزباني منطقه آزاد اروند از دومین دوره مسابقات سراسری مناطق آزاد کشور و توسعه فعالیت قرآنی در این منطقه از ديگر مواردي است كه در كسب اين رتبه مد نظر قرار گرفته است.

برگزاری نشست مسئولان قرآنی دانشگاه ازاد خوزستان

در نشست مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان و برخی از مسئولان کانون‌های قرآن و عترت واحدهای آموزشی مباحث مربوط به فعالیت‌های قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه بر برگزاری سلسله جلسات شورای قرآن و عترت این دانشگاه در راستای پیشرفت فعالیت‌های قرآنی تأکید شد. پیشنهاد ایجاد پژوهشکده قرآن و مطالعات میان‌رشته‌ای نیز در این جلسه مطرح شد.

اعلام نتایج مسابقات سمپاد

بیست و چهارمین کنگره قرآنی دانش‌آموزان مراکز استعدادهای درخشان استان خوزستان به میزبانی شهرستان دزفول برگزار شد و نتایج مسابقات نیز اعلام شد.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ دانش‌آموز از مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن به مرحله استانی راه یافتند، گفت: پس از برگزاری مرحله استانی به میزبانی دزفول ۱۲۶ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه به عنوان برگزیده معرفی شدند که به مرحله کشوری راه خواهند یافت.


captcha