به روز بودن ارتش در فناوری، بسیج نیروها و حضور در مرزها بیانگر عملکرد با صلابت است
کد خبر: 3489409
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
استاندار خوزستان:

به روز بودن ارتش در فناوری، بسیج نیروها و حضور در مرزها بیانگر عملکرد با صلابت است

گروه سیاسی: مقتدایی با اشاره به تولد دوباره ارتش در 29 فروردین سال 58، اظهار کرد: به روز بودن ارتش در بخش‌های فناوری، بسیج نیروها، حضور در مرزها و مجهز بودن به تجهیزات سخت‌افزاری بیانگر عملکرد با صلابت ارتش در این راستا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان در مراسم رژه یگان‌های ویژه ارتش در جنوب غرب کشور که امروز، 29 فروردین‌ماه در اهواز برگزار شد، با درود بر روان پاک شهدا اظهار کرد: امید است هر روز شاهد کسب افتخارات جدید در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی باشیم. روزهایی که بنا بر مناسبت‌هایی تعیین و نامگذاری می‌شود با هدف ارزش‌گذاشتن به روزهایی است که در تاریخ سرنوشت‌ساز بودند؛ این روزها گاه تلخ و گاه شیرین رقم خوردند و با مرور این روزهای تاریخی فرصتی جهت شناخت فلسفه وجودی سازمان‌هایی که روزی به نام آن‌ها تعیین شده است، را به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: همچنین باید به تفکر کسانی که موجب ایجاد نهاد، بنیاد، جمعیت، سازمان و در نهایت حکومتی که اداره یک مملکت و ملت را بر عهده دارد احترام گذاشت.

مقتدایی با اشاره به تولد دوباره ارتش در 29 فروردین سال 58، اظهار کرد: این روز متعلق به ارتش جمهوری اسلامی است. ارتش در 29 فروردین سال 58 با رویکردی جدید و با مأموریتی که در رأس آن ایجاد امنیت، دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی است آغاز به کار کرد که این امنیت و دفاعی که ارتش ایجاد می‌کند به لحاظ مادی و ارضی است و امنیت را در مرزهای معنوی اسلام نیز در هر جایی که جمهوری اسلامی تشخیص دهد ایجاد خواهد کرد.

مقتدایی با اشاره به احترام به پیشکسوتان ارتش که رأس آنان شهداء هستند، بیان کرد: بدون شک این ایام می‌تواند مروری بر همه وقایعی باشد که در تاریخ رخ داده است. ابتدا مرور بر داشته‌هایمان در بخش مثبت و عملکرد قوی که داشتیم و دیگری مرور بر عملیاتی که با نقص انجام دادیم که باید به رفع آن نقایص بپردازیم.

وی گفت: به روز بودن ارتش در بخش‌های فناوری، بسیج نیروها، حضور در مرزها و مجهز بودن به تجهیزات سخت‌افزاری بیانگر عملکرد با صلابت ارتش در این راستا است.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که امنیت موجود در زمین، هوا و دریا و عملکرد مناسب بخش‌های پنهانی که به خنثی کردن عملیات و توطئه‌ها می‌پردازند، بیانگر مجهز بودن نیروهای مسلح به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، گفت: ما وظیفه داریم علاوه بر مرور و بررسی تشکیلات درونی کشور، موارد بیرونی و تهدیدات و فرصت‌هایی که در بیرون از کشور ایجاد می‌شود را نیز مورد بررسی قرار دهیم. به این ترتیب که تهدیدات دائماً در حال تغییر هستند و تقویت یا تضعیف می‌شوند؛ در منطقه بازی سنگین شطرنجی در حال شکل گرفتن است که اگر خبرگان در رأس نباشند و برنامه‌ریزی نکنند و نتوانند حرکت حریف مقابل را تشخیص دهند بدون شک به حالت کیش و مات دچار می‌شوند.

وی افزود: بنابراین با آمادگی، بخش اعظمی از حرکت حریفان خنثی می‌شود و چنانچه تهدیدات را شناسایی کنیم، پیشگیری صورت گرفته است. در بخش فرصت‌ها نیز این‌گونه است که به دور از مرزهای خاکی خود باید تمهیداتی اندیشیده شود که به لحاظ ارضی بتوانیم امنیت را برقرار کنیم.

مقتدایی با اشاره به شناسایی فرصت‌ها در بیرون از مرزهای کشور، بیان کرد: زمانی عراق تهدیدی برای کشور محسوب می‌شد اما امروز به عنوان یک فرصت به حساب می‌آید و لازم است که همه امکانات انعطافی جهت استفاده از تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را داشته باشند. بدون شک اقدام در این زمینه توسط افرادی صورت می‌گیرد که در مرزها حاضر هستند و می‌توانند امنیت ایجاد کنند و همچنین توانایی این را دارند که وارد مراوده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شوند.

وی گفت: گاهی اوقات بعد مکانی در تعیین فرصت‌ها تعیین‌کننده نیست و در برخی فرصت‌ها نیز هم‌پیمانانی هستند که از مرزهای ما فاصله دارند و می‌توان از آن‌ها بهره برد؛ در این موارد تطبیق و همسویی اهداف کلان حکومت‌ها اهمیت دارد؛ در این راستا دولتمردان کشور در حد اعلی خود با سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری تدوین می‌کنند گام بر می‌دارند و در مذاکرات بین‌المللی اهداف را محقق می‌کنند. این فرصت‌ها اتفاق نمی‌افتد مگر این‌که امنیت داخلی برقرار باشد و به‌دنبال امنیت داخلی است که مرزهای ما مستحکم خواهند شد.

مقتدایی بیان کرد: با شناخت و اشرافی که بر مخالفان و دشمنان در منطقه و دنیا است، امنیت در داخل و در مرزها ایجاد می‌شود و چنانچه در این زمینه غفلتی صورت گیرد بدون شک ضربه‌پذیر می‌شویم.

captcha