توسعه فرهنگ قرآنی نیاز به نگاه راهبردی و کلان دارد
کد خبر: 3496652
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کاتب:

توسعه فرهنگ قرآنی نیاز به نگاه راهبردی و کلان دارد

فعالیتهای قرآنی: مدیر عامل دارالحافظین قرآن کریم استان آذربایجان غربی گفت: نظام توسعه فرهنگ قرآنی در استان باید از انسجام و هماهنگی کاملی برخوردار باشدکه نیازمند برنامه ریزی دقیق و بلندمدت است.

مهدی کاتب، مدیر عامل دارالحافظین قرآن کریم استان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، از آذربایجان‌غربی گفت: برنامه ریزی توسعه فرهنگ قرآنی در استان باید بر اساس شاخص های تعریف شده توسط شورای عالی انقلاب باشد که محور اصلی سامان‌دهی، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.
وی گفت: فضای جدید که از ادغام دو اتحادیه قرآنی سازمان فرهنگ و ارشاد با سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده، در صورت اجرای طرح به موسسات قرآنی کمک می کند تا برنامه واحد و منسجمی داشته باشند.
مدیر عامل دارالحافظین قرآن کریم استان آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای طرح ادغام به هم افزایی و افزایش قدرت فعالیتهای قرآنی موسسات منجر خواهد شد.
کاتب گفت: توسعه فرهنگ قرآنی باید بر اساس تربیت دینی انسان در راستای اطاعت از اوامر خداوند پایه ریزی شده باشد تا بتواند پایه و اساس نظام تربیتی قرآن را تشکیل ‌دهد.
وی با اشاره به اینکه قرائت بهترین وسیله انتقال مفاهیم است، افزود: روند قرائت قرآن در استان پیشرفت چشمگیری داشته اما در بخش حفظ قرآن به خصوص در رده آقایان کاستی‌هایی وجود دارد.
کاتب همچنین با اشاره به عدم وجود زیر ساخت‌ها در استان گفت: در صورت شناسایی عوامل و با همکاری اساتید می توان در حفظ قرآن در سطح استان بهبود یافت.
مدیر عامل دارالحافظین قرآن کریم آذربایجان غربی گفت: توسعه فرهنگی در سطح کلان با حمایتهای دولتی و در سطح خرد با حمایت های مردمی از جمله کمک های فکری و مالی می تواند تاثیر گزار باشد.
captcha