مکان مسابقات، حضور مردم مشتاق و تحکيم وحدت اسلامی نقاط قوت مسابقات قرآن است
کد خبر: 3498744
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
متسابق کشور سوريه عنوان کرد:

مکان مسابقات، حضور مردم مشتاق و تحکيم وحدت اسلامی نقاط قوت مسابقات قرآن است

کانون خبرنگاران نبأ: متسابق کشور سوريه گفت: مکان مسابقات، حضور مردم مشتاق و علاقه‌مند و تحکيم وحدت اسلامی از نقاط قوت سی و سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن کریم است.

به گزارش کانون خبرنگاران ايکنا، نبأ، يکی از نکات مثبت سی و سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن، حضور قاريان و حافظان جوان از کشورهای مختلف است؛ يکی از متسابقين جوان، «اسامه عيد المحروس»، حافظ بيست و يک ساله سوری است؛ المحروس درباره سطح مسابقات در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ايکنا، نبأ، تصريح کرد: مسابقات به صورت بسيار متمايز و عالی و تشويق‌کننده است و سطح آن بسيار رقابتی و سنگين است.
وی در رابطه با تأثير برگزاری اين در مسابقات در وحدت امت اسلامی افزود: بی‌‌شک هر مسابقه‌ای در زمينه‌های قرآن و احاديث با شعار «کتاب واحد، امت واحد» موجب همگرايی و اتحاد هر چه بيشتر مسلمانان خواهد شد.
المحروس در رابطه با چگونگی عمل به قرآن در مقابله با تروريست‌ها افزود: قرآن کليد هر قفل و درمان هر دردی است. تروريسم در تلاش برای مقابله با عقايد ما است بنابراين اگر ما به عقايد خودمان پايبند باشيم و به آن‌ها عمل کنيم در برابر تروريسم ايستاده‌ايم.
اين حافظ سوری در مورد نقاط ضعف و قوت سی و سومين دوره مسابقات قرآن افزود: تاکنون ضعفی در مسابقات نديدم. نکات قوت اول مکان مسابقات است که خيلی مناسب و راحت است، دوم مردم علاقه‌مند و مشتاق حاضر در مسابقات و برگزارکنندگان آن است و ديگر نکته قوت اين مسابقات تحکيم وحدت اسلامی است.
نماينده کشور سوريه بيان کرد: مردم ايران مردم بسيار خوبی هستند و تعاملات ما با يکديگر بسيار عالی است و مردم ايران خيرخواه ديگرانند.
لازم به ذکر است که اسامه عيد المحروس در مرحله شرط ورود به سالن با امتياز 169.75 به مقام هشتم دست يافته بود.
*سهراب بهادری

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
milad za
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۵:۱۴
0
4
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه زحمتکشان عرصه علم و دانش به ویژه علوم قرآن.
خداقوت آقای بهادری.
M2.
captcha