جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول کنیم/ کودکان صاحب تالار ویژه باغ کتاب شدند
کد خبر: 3500523
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
صلاحی:

جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول کنیم/ کودکان صاحب تالار ویژه باغ کتاب شدند

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید جوانان را مشغول فعالیت‎ها و فضاهای فرهنگی شهر کنیم، گفت: یکی از تالارهای باغ کتاب تهران برای کودکان است تا با بازی‎های کودکانه آن‌ها به فعالیت‎های فرهنگی و کتاب‎خوانی نزدیک شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اختتامیه نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران که امروز 3 خرداد در پردیس ملت برگزار شد، در خصوص اقدامات انجام شده و برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری از برگزاری این نمایشگاه چند هدف داشت؛ اول اینکه از هشت مدیر قبلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به پاس زحمات آنها تجلیل شود.

جمع آوری 28 هزار دست نوشته

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما یک سازمان فرهنگی هنری هستیم، هدف دوم این بود که نظر هنرمندان، نخبگان، فرهنگیان و روحانیون و همچنین انتقادات و پیشنهادات آنها را در خصوص فعالیت‎هایمان بدانیم. لذا همه اینها باعث شد این نمایشگاه برگزار شود. در طول این نمایشگاه نیز نزدیک به 28 هزار نظر و دست نوشته جمع شد که همه آنها را در فعالیت‎هایمان استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شد که متشکل از هیئت امنای بسیار ارزشمند از دولت، روحانیت، نخبگان و شهرداری تهران است که ایجاد آن حرکت بسیار مثبتی بود و امیدواریم بتوانیم در این راه مثمر ثمر باشیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مردم شهر بخصوص جوانان را به فعالیت‎های فرهنگی مشغول کنیم، تصریح کرد: امروز باید سعی کنیم مقداری از فضای مجازی فاصله بگیریم و جوانان را مشغول به فعالیت‎های فرهنگی و فضاهای فرهنگی شهر کنیم.

صلاحی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران ابراز داشت: شهر کتاب تهران واقع در تپه‎های عباس آباد در مساحتی بیش از 65 هکتار مسقف شده و کارهای تجهیز آن در حال انجام است. شهر کتاب در چهار تالار طراحی شده. امروز برای اولین بار می گویم که یکی از تالارها برای کودکان است تا با بازی‎های کودکانه آن‌ها به فعالیت‎های فرهنگی و کتاب نزدیک شوند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ما در سال گذشته 1900 تئاتر در کشور به روی صحنه بردیم. در سال‌های اخیر 85 کتابخانه داشتیم که امروز به 400 عدد رسیده است. ما حاضریم حتی کسانی هم که در این کتابخانه‎ها عضو نیستند، به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: از همان ابتدا که بحث ایجاد این نمایشگاه با پیشنهاد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح شد، ستاد برگزاری کار خود را شروع کرد.

بیش از 1000 اثر  دستاورد نمایشگاه فرهنگ وهنر تهران

وی افزود: سرانجام در دهه سوم اردیبهشت این نمایشگاه شروع به کار کرد و امروز پس از 8 روز شاهد اتمام آن هستیم. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این چند روز بسیاری از هنرمندان صاحب سبک را شناخت. 51 غرفه فرهنگی در این دوره مشغول به فعالیت بود و بیش از 1000 اثر  دستاورد این نمایشگاه بود و همچنین 47 کارگاه به فعالیت مشغول بود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: سفیران هفت کشور از نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران دیدن کردند که بنا به درخواست مدیران برخی از دستگاه‎ها از فردا قرار است این نمایشگاه تا روز جمعه هفته جاری از ساعت 17 تا 20 دایر باشد.

بنا به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از سازمان‎های برتر فرهنگی-هنری مناطق، غرفه‎های برتر نمایشگاه و همچنین از صاحبان بهترین دستاوردهای فرهنگی و هنری تقدیر به عمل آمد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۰۸:۱۰
0
0
با مشغول کردن جوانان به فضاهای فرهنگی به طبع دارای نتایج مطلوبی است.
captcha