ویژه برنامه‌های 14 و 15 خردادماه صدا و سیمای خراسان رضوی
کد خبر: 3503244
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

ویژه برنامه‌های 14 و 15 خردادماه صدا و سیمای خراسان رضوی

گروه هنر: به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خردادماه صدا و سیمای خراسان رضوی ویژه برنامه‌هایی را تهیه و تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان رضوی به مناسبت بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد صدا و سیمای خراسان رضوی برنامه‌های ویژه را تهیه و تدارک دیده است.
بنا بر این گزارش ویژه برنامه رادویی «حدیث فراق» در روز 14 خردادماه ساعت 9 الی 11 به تهیه کنندگی سمانه رفیعی به روی آنتن می‌رود که در این برنامه گفت‌و‌گو محور به تحلیل سیره رفتاری امام راحل(ره) با ابر قدرت‌ها، دیدگاه امام در خصوص نفوذ و سلطه غرب و نیز تبعیت از الگوی فرهنگی دشمن پرداخته می‌شود همچنین گزارش و ارتباط با حرم امام خمینی(ره) و پخش صحبت‌های کوتاه رهبر معظم انقلاب نیز از بخش‌های دیگر این برنامه است.
علاوه بر این ویژه برنامه رادویی «آغاز راه» 15 خردادماه به تهیه کنندگی حبیب شهسوار‌پور ساعت 9 الی 11 صبح به روی آنتن خواهد رفت که پرداختن به موضوع نهضت و حماسه 15 خردادماه به عنوان مبدأ نهضت اسلامی و پرداختن به زوایای مختلف این نهضت و چگونگی شکل‌گیری و امتداد آن تا امروز از زبان کارشناسان و میهمانان برنامه محور اصلی این برنامه است.
موسیقی، معرفی پژوهش‌ها و تحقیقات مربوط به این رخداد بزرگ تاریخی و عوامل تأثیرگذار بر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بیان خاطرات آن روزها، روز شمار 15 خرداد و ... از بخش‌های مختلف این برنامه به شمار می‌رود که محسن روحی و سمانه شاکری گویندگان و گزارشگران آن نیز سید حسین ضیایی و مرضیه رحیمی هستند.
از دیگر برنامه‌های این مناسبت در سیمای خراسان رضوی می‌توان به ویژه برنامه «امام دلها» اشاره کرد که این برنامه در روزهای 14 و 15 خردادماه به مدت 60 دقیقه به تهیه‌کنندگی جواد قطمیری به استقبال این مناسبت می‌رود.
این برنامه به تبیین شخصیت سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) با حضور کارشناسان فن می‌پردازد. همچنین برنامه‌های صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی اعم از سخنرانی، سینه زنی، مداحی و سوگواری نیز پوشش داده خواهد شد.
captcha