اعلام برنامه‌های ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم/ درب‌های حرم 24 ساعته باز است
کد خبر: 3503302
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

اعلام برنامه‌های ماه رمضان آستان حضرت عبدالعظیم/ درب‌های حرم 24 ساعته باز است

گروه جامعه: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم(ع) طی این ماه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، مراسم‌ مذهبی مختلفی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علی‌ه‌السلام برگزار می‌شود.

این مراسم‌ با قرائت قرآن از نخستین روز تا پایان ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری آغاز می‌شود و برنامه‌هایی شامل ترتیل‌خوانی قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین‌المللی، سخنرانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در مناسبت‌ها و برگزاری مسابقه فرهنگی به صورت همه روزه به اجراء در خواهدآمد.
گفتنی است در این مراسم نورانی حجج اسلام سیدعلی غروی، کاردان و عبدوست به ترتیب از دهه اول تا دهه سوم ماه مبارک، به ایراد سخنرانی خواهند‌پرداخت.
بر اساس این گزارش برنامه قرائت ادعیه توسل و کمیل در سه‌شنبه و پنج شنبه شب‌های ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ ری، برنامه سخنرانی، مناجات خوانی و مرثیه سرایی با همکاری هیئت رزمندگان اسلام، همه‌روزه به غیر از لیالی متبرکه قدر از ساعت 24 در مسجد جامع و همچنین جلسات حفظ و قرائت قرآن کریم همه روزه از ساعت 18 در همان مکان برگزار می‌‌شود.
لازم به ذکر است، در طول ماه مبارک رمضان درب‌های حرم مطهر جهت استفاده هرچه بیشتر روزه‌داران و زائران گرامی از فیوضات معنوی این ماه سراسر نورانی یکسره تا صبح باز خواهدبود.
همچنین برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم همه روزه از طریق شبکه 5 سیما و پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانیwww.abdolazim.com به صورت مستقیم پخش می‌شود.

captcha