تولید دو موسیقی فاخر توسط بسیج هنرمندان خراسان رضوی
کد خبر: 3504315
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

تولید دو موسیقی فاخر توسط بسیج هنرمندان خراسان رضوی

گروه هنر: رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی با بیان اینکه چهارمین جشنواره تولیدمحور بسیج هنرمندان در استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: درصددیم تا دو اثر موسیقی فاخر را در استان تولید کرده و علاوه بر اینکه در استان بهره‌برداری می‌شود، در مراسم‌های مختلف، در جشنواره کشور هم بین 32 استان ارزیابی کشوری شود.

سیدجواد کمالی، رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه امسال چهار جشنواره استانی و ارسال ان به جشنواره کشوری بسیج هنرمندان را خواهیم داشت، بیان کرد: در حوزه ادبیات داستانی و جمع آوری آثار، جشنواره تئاتر استانی، طراحی پوستر با موضوع رویکرد تولید محور را خواهیم داشت.
تولید دو موسیقی فاخر توسط بسیج هنرمندان خراسان رضوی
وی با بیان اینکه چهارمین جشنواره تولیدمحور بسیج هنرمندان در استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: درصددیم تا دو اثر موسیقی فاخر را در استان تولید کرده و علاوه بر اینکه در استان بهره‌برداری می‌شود، در مراسم‌های مختلف، در جشنواره کشور هم بین 32 استان ارزیابی کشوری شود.
رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی در خصوص تولیدات موسیقی عنوان کرد: ما تولیدات موسیقی فاخر در استان خواهیم داشت که بعد برای ارزیابی به جشنواره تولیدات موسیقی بسیج هنرمندان کشور ارسال خواهد شد، از همین رو شعار سال، مباحث دینی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تمام بحث‌ جشنواره‌های ما نمود پیدا خواهد کرد.
فراهم کردن چرخه کار برای زندانیان چناران
کمالی با اشاره به همکاری انجمن صنایع دستی و تجسمی بسیج هنرمندان با سازمان زندان چناران، هدف از این مسئله را پیش‌گیری از زمان حدر رفته زندانیان و توانمند شدن آن‌ها و بعد از آزادی دانست و افزود: انجمن‌های بسیج هنرمندان، برای کمک به زندانیان، مواد اولیه خام را برای ساخت و تولید صنایع دستی به آنها می‌دهند تا از این طریق وارد بازار کار و چرخه تولید شوند و برای فروش محصولات زندانیان، بسیج هنرمندان اقدام می‌کند تا کمکی به خانواده این افراد شود.
پیوستن بخش صنایع دستی و گردشگری به بسیج هنرمندان
رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی عنوان کرد: قرار است در آینده نزدیک با همکاری اداره ارشاد بخشی تحت عنوان، بسیج صنایع دستی و گردشگری را به سازمان بسیج هنرمندان اضافه کنیم تا همکاری بیشتری در این زمینه با میراث داشته باشیم.
کمالی ادامه داد: در بحث صنایع دستی که تولیدمحور است به دنبال نمایشگاه مشترک با میراث هستیم و زمانی میراث یک کشور فرهنگی خواهد شد که به هنر آغشته باشد.
وی عنوان کرد: ما اگر می‌خواهیم جاذبه‌ای برای گردشگری داشته باشیم، باید فرهنگ خود را به نسل‌های آینده منتقل کنیم این فرهنگ به هنر نیازمند است و حال این هنرمند می‌خواهد عضو بسیج هنرمندان یا عضو ارگان دیگری باشد.
captcha