سراغی از مجمع قرآنیان اراک در هیاهوی ماه رمضان
کد خبر: 3507227
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

سراغی از مجمع قرآنیان اراک در هیاهوی ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجمع قرآنیان اراک که از جمله دغدغه‌های پیشکسوتان قرآنی اراک بود با حضور بزرگان قرآنی و تشکیل 5 کمیته تخصصی آغاز به کار کرد و در ماه رمضان نیز اقدام به برگزاری محفلی متفاوت با رویکرد آموزشی کرده است.

به ‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، تشکیل مجمع قرآنیان اراک از جمله دغدغه‌های پیشکسوتان قرآنی اراکی بود که به همت اداره تبلیغات اسلامی و همفکری جامعه قرآنی با برگزاری جلسات مختلف بالاخره با تشکیل 5 کمیته تخصصی قرآنی در آستانه ماه رمضان 95 به سرانجام رسید، این مجمع که بزرگان قرآنی استان را در خود جای داده برای ماه رمضان به عنوان یکی از اولین اقدامات شروع به کار مجمع برنامه‌هایی درنظر گرفته است؛ محفل قرآنی این مجمع با رویکرد آموزشی و کشف و تقویت استعدادهای برتر قرآنی در مسجد کربلایی ابوالحسن اراک از ساعت 19 تا 20:30 برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک در رابطه با نحوه برگزاری این محفل قرآنی به خبرنگار ایکنا گفت: این جلسه قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل از اولین روز ماه مبارک رمضان در مسجد کربلایی ابوالحسن اراک آغاز به کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه در این محفل قرآنی سعی شده از اعضای کمیته‌های پنجگانه مجمع قرآنیان؛ حفظ، صوت و لحن، قرائت، مفاهیم و وقف و ابتدا نهایت استفاده شود، اظهار کرد: این محفل قرآنی در قالب ۲ رویکرد آموزشی، ارزشیابی و مسابقه انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام سرلکیان ادامه داد: نحوه اجرای این محفل بدین شرح است که دو یا سه نفر از مرتلان صفحاتی از قرآن را تلاوت می‌کنند و پس از آن داوران نقاط قوت و ضعف آنها را گوشزد خواهند کرد، همچنین به ترتیب قاریان و حافظان به قرائت و ارائه محفوظات خود پرداخته و داوران نکات آموزشی را گوشزد می‌کنند.
وی اظهار کرد: در پایان هر هفته به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا شده و در پایان ماه مبارک رمضان نیز بین شرکت‌کنندگان مسابقه‌ای برگزار و به نفرات اول تا سوم هر رشته در دو گروه سنی کمتر از 16 سال و بالای 16 سال جوایزی اهدا خواهد شد.
حجت‌الاسلام سرلکیان گفت: به تمام مؤسسات و مراکز قرآنی، مساجد سطح شهر فراخوان زده می‌شود و دعوتنامه کتبی نیز جهت حضور در این محفل قرآنی ارسال شده است، مساجدی که محفل قرآنی برگزار می‌کنند می‌توانند نفرات برتر خود را جهت شرکت در مسابقه نهایی معرفی کنند.  
وی با اشاره به اینکه تبلیغات در سطح شهرستان انجام شده است اما ما با استفاده از پتانسیل صدا و سیمای استان قصد داریم این محفل را معرفی کنیم، افزود: هدف ما از برگزاری این محفل تقویت انگیزه نوجوانان و جوانان جهت حضور در محافل قرآنی است.
حجت‌الاسلام سرلکیان ادامه داد: این محفل قرآنی با حضور اساتیدی همچون مشیری، شهسواری، شیخی، شریفی، ربیعی، معصومی‌پویا، مهرجو، صابری‌نسب، طاهری، نشیبا، حبیبی، اسکندری، محمدی و مجتبی سعیدی برگزار می‌شود.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: اساتید طاهری، اسکندری و شهسواری مجریان اجرای برنامه ماه مبارک رمضان هستند که در هر دهه وظیفه ساماندهی محفل را برعهده دارند.
captcha